Vraag

Stopweek bij de combinatie pil

  • 1 July 2020
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

Badge

Hallo, 

 

Ik zit nu een half jaar aan de pil. Ben vorige maand overgestapt naar een pil met meer hormonen. Alleen normaal zou ik op de 3e dag ongesteld worden maar ik ben nu einde van dag 3 en ik ben het nog niet. Zwangerschapstest gedaan, negatief. Ook met huis-tuin-keuken spulletjes een test gemaakt maar deze was ook negatief. Ik zag op internet dat het kan komen dat ik later ongesteld word doordat mijn hormonen nu meer zijn. Ik ben zo bang dat ik zwanger ben dus ik hoop dat mijn menstruatie snel komt


6 reacties

Badge +1

Wanneer is de laatste keer dat je sex hebt gehad? Het duurt ongeveer 7 dagen na de bevruchting voordat je lichaam zwangerschaps hormonen aan gaat maken, als je de test meer dan 7 dagen later hebt gedaan dan de laatste keer dat je seks hebt gehad dan ben je waarschijnlijk niet zwanger. Daarnaast is het het best om de zwangerschapstest te doen op de dag datje menstruatie had moeten beginnen of de dag daarna

 

Badge

Gisteren. Ik ben zo bang maar ik heb nu meer hormonen als vorige maand. Dan zou ik toch eigenlijk nog minder kans op zwangerschap moeten hebben

Badge +1

Dan heeft die zwangerschapstest dus niet zo veel zin. Als ik jou was zou ik gewoon wachten tot morgen en anders misschien z.s.m. Naar de dokter gaan.

Badge

Ik vertel het dan aan mijn moeder. Ik zeg gewoon dat ik geen seks heb gehad ( dit keurt zij namelijk absoluut niet goed) maar dat op internet stond dat ik misschien teveel hormonen in mijn lijf heb waardoor de menstruatie langer op zich laat wachten...

Als je echt denkt dat je mogelijk zwanger bent, zou je voor alle zekerheid nog een morning-after pil kunnen gebruiken (er zijn pillen die gebruikt kunnen worden binnen 3 of 5 dagen na de eventuele bevruchting).

 

Suc6 ermee:kissing_heart:

Badge

Ik zou niet weten wanneer de eventuele bevruchting zou moeten zijn geweest 

Reageer