Skip to main content
Vraag

stoppen met pil?

  • 22 June 2024
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

al sinds groep 7 loop ik rond met m’n hele hoofd vol puistjes, zijn nooit weg gegaan en geen enkel spulletje of pilletje werkte (ik heb letterlijk alles geprobeerd) en het is altijd mijn allergrootste onzekerheid geweest. ik durfde vaak ook niet eens naar buiten zo erg schaamde ik me. en als ik echt moest dan deed ik of een petje voor m’n voorhoofd op of een hele bak met poeder op mijn gezicht maar het hield het gevoel nooit weg. toen ik 14 was begon ik aan de yasmin pil en als ik je zeg dat binnen 2 weken alles weg was meen ik dat, ik had geen last van bijwerkingen als aankomen of moodswings en ik kon m’n menstruatie goed controleren aangezien ik altijd om de  2/3  weken ongesteld was eerst. ik had helemaal niks te klagen tot 6 maanden geleden, ik ben 7kg aangekomen ik heb nog nooit zo vaak moodswings gehad en ik heb weer puistjes op mijn hoofd. 

 

nu wil ik vooral graag stoppen met de pil omdat de moodswings de hele sfeer om alles en iedereen die om mij heen is verpest en ik dan misschien weer wat kan afvallen.  alleen ben ik dus heel bang dat ik weer mega veel puistjes krijg en elke 2/3 weken ongesteld ben…

iemand tips?

 

xx L

1 reactie

Reputatie 4
Badge +1

Heeeey

Wat vervelend om te horen dat je weer last hebt van puistjes en dat je deze vervelende bijwerkingen ervaart na het gebruik van de Yasmin pil. Het klinkt alsof de pil eerst heel effectief was voor je huidproblemen, maar nu niet meer goed werkt en andere vervelende bijwerkingen met zich meebrengt.

Het is begrijpelijk dat dit erg frustrerend en ontmoedigend voor je is, vooral omdat je eerder een oplossing leek te hebben gevonden. Het is belangrijk om te weten dat niet alle anticonceptiepillen hetzelfde zijn en dat de reactie van je lichaam op hormonale veranderingen kan variëren. Wat voor de ene persoon werkt, werkt mogelijk niet voor de ander, en soms kunnen bijwerkingen pas later optreden.

Ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts of gynaecoloog om dit te bespreken. Zij kunnen je adviseren over mogelijke alternatieven voor anticonceptie die minder bijwerkingen kunnen veroorzaken of die meer geschikt zijn voor je huidproblemen. Het is belangrijk om open te zijn over je ervaringen zodat zij je kunnen helpen de beste oplossing te vinden.

In de tussentijd zijn er ook niet-hormonale opties voor anticonceptie, zoals condooms of koperspiraaltjes, die je zou kunnen overwegen als je liever geen hormonen meer gebruikt.

Wat betreft je huidproblemen, een dermatoloog kan je mogelijk helpen met advies over huidverzorging of andere behandelingen die kunnen helpen bij het verminderen van puistjes.

Het is goed dat je over je ervaringen praat en actie onderneemt om een oplossing te vinden. Blijf open staan voor de mogelijkheden en zoek professioneel advies zodat je de juiste ondersteuning krijgt voor zowel je gezondheid als je zelfvertrouwen. Veel succes!

xx

Reageer