Vraag

sporten en afvallen?

  • 24 August 2020
  • 10 reacties
  • 196 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heehee hier ben ik weer met een ander probleem😅

~Ik woog eerst tussen de 50 en 52 en nu tussen de 46 en 47, ik sport ook best veel, ik eet gewoon gezond alleen mijn moeder zei vandaag oppeens ja je bent over heel je lichaam afgevallen ik zo meen je die zegt ze ja ma je ziet het niet goed dus ik stress me nu dood dat mn kont en tieten ook minder zijn. 

Ik ben 16 en 1,60 lang en weeg dus maar tussen de 46 en 47 (ondergewicht) alleen ik ben bang da als ik weer aan kom ik dikker word ofs.

Ik heb altijd al maat xs/s gehad van broeken en die broeken zijn niet groter geworden en me shirts enzo ook niet. En het lijkt ook niet of alles kleiner is ma ik blijf me dood stressen en ik weet niet wat ik moet doen?

Ik moet wel zeggen sinds corona eet ik echt gezonder want op school was alles wat ik at ongezond heeft dit er iets mee te maken?

~wat is gezond om te eten?

~welke sport oefeningen zijn goed voor alles van je lichaam? Dus benen armen buik kont tieten?

 

Heeft iemand tips?!

 

Bedankt alvast x


10 reacties

Opzich snap ik wel waar je moeder vandaan komt, op papier is je oude gewicht beter dan je huidige gewicht wat nogal aan de lage kant zit (laat ik het zo zeggen, het kan erger, maar laten we niet lager gaan aub)

Om je vragen te beantwoorden:

1. Alles wat uit de buitenlucht komt: groenten, fruit, water, elke vorm van zuivel, aardappels, pasta

2. Er zijn genoeg YouTube videos of Apps te vinden die je helpen met sporten, probeer het eens 

@Angovis 

Dankjewel!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Iemand0162,

dit is zo ongeveer wat gezond is om te eten:

  • 200 gram groentes (of meer) per dag
  • Alles volkoren, dus brood, pasta, rijst, enz
  • Iedere dag een beetje yoghurt of melk
  • Iedere dag een stuk fruit (geen geconcentreerde troep ofzo maar gewoon een appel)
  • Wat nootjes tussendoor eten
  • Geen frisdrank maar gewoon water of thee (tussen de 1 en 2 liter per dag)

En zoals Angovis al zei, er staan inderdaad genoeg oefeningen op youtube. Maar begin bij beginner! Doe het rustig aan, hou tussendoor pauzes en drink genoeg. Als je op een te hoog niveau begint heb je kans op blessures.

Dit zijn nog een paar oefeningen die je kan doen

Benen: squats, lunges, muurzitten, bergbeklimmen (de oefening niet de sport)

Armen: Opdrukken, tricep dip

Buik: sit-ups, russian twist, superman (of was deze nou voor je rug?)

Billen: squats, lunges

Borsten: opdrukken (doe dit wel goed anders is het slecht voor je rug dus laat je rug niet doorbuigen)

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes.

Groetjes Paardebloem

@Paardebloem83 


Dankjewel! Hier heb ik veel aan.

 

onnodige quote verwijderd

Zoek “Holly Dolke” op.. ik volg haar workouts bijna iedere dag en ze zijn echt fijn! ( ze heeft vooral voor je buik maar ook gwn benen, pilates enz)

-onnodige quote verwijderd-

Dankjewel!

Wat ik zou doen als ik jouw was is misschien kracht training! Daar word je heel sterk van, krijg je meer spieren, dus gaat je gewicht een beetje omhoog!

-onnodige quote verwijderd-

Okii dankjewel!

Badge

hi iemand0162,

ik vroeg me af waarom je dit allemaal denkt, want ik heb je BMI berekend en die zegt gewoon dat het een gezond gewicht is

 

ik hoor nog van je!

-onnodige quote verwijderd-

Klopt ma is wel ondergewicht vgsm

Reageer