Skip to main content

heyhey,

ik wil beginnen aan anticonceptie. Ik heb namelijk heel veel last van ongesteldheidskrampen en wil misschien ook verdergaan (seks) of tenminste beschermd zijn voor als er iets gebeurd. Ik heb een beetje gekeken naar de verschillende anticonceptie en kwam uit bij het spiraaltje (de pil wil ik niet aan beginnen) Ik sta dus best achter mn keuze en wil t ook wel doen maar hoor ook slechte verhalen. Ook ben ik pas 16 maarja… Heeft iemand toevallig een spiraaltje en kan me vertellen hoe dat ging? 

XX     :)

Hoi,

Ik kan dat weleens aan klasgenootje vragen weet dat zij spiraaltje heb . 

Wat wil je precies weten ??

Maak maar.even vragen lijstje meybe ken ik je helpen 

oh dat zou super fijn zijn, dankje :)

• waarom heb je voor een spiraaltje gekozen en niet andere anticonceptie
  • heb je bijwerkingen gehad erdoor? ben je aangekomen erdoor?
  • hoe is je ongesteldheid nu? qua regelmaat en krampen
  • deed het pijn om het te plaatsen?
  • waarom zou je het wel/niet aanbevelen?

dat zijn denk ik de vragen die ik heb, kom zo snel niet op meer vragen. Misschien als ze zelf nog iets belangrijk vind om te zeggen.. alvast heel erg bedankt xx

Hoi hooi  ,

Ik he de antwoorden voor je : 

1 /  ze heb voor spiraaltje gekozen omdat ze dan overal vanaf was en niet meer kon vergeten op de pil in te nemen .

2/ Ja , zij heb bijwerkingen hoofdpijn , niet lekker zijn  bloedverlies etc . 

3/ nee ze is niet aangekomen ( dikker - zwaarder geworden ) 

4/ menstruatie is onregelmatig  en ze ervaar minder pijn als voor heen.

5/ Ja , het doet gigantisch veel pijn  om te plaatsen omdat ze in je baarmoeder gaan dwars door baarmoedermond heen ( ervaar als je ongesteld moet worden maar dan erger )

6/ a:  de eerst komende 5 jaar ben je er van af en nergens geen omkijken meer na 

b: het plaatsen is niet fijn qua pijn die je ervaart ( maar je mag vtv pijnstillers innemen .

je kan het vragen of ze hem in ziekenhuis kunnenn plaatsen onder roesje dan voel je de pijn niet . en de eerste paar dagen heb je er goed last van .

Ik hoop dat ik je zo een beetje opweg heb geholpen .

groetjes : anoniempje 15

Heyy

Je hebt al een paar antwoorden van Anoniempje 15 gekregen en ik kan je geen ervaringen delen omdat ik een jongen ben, maar ik wou je nog een linkje geven die je misschien eens een keer door kan lezen.

Daar staat namelijk ook veel informatie over hoe een spiraaltje werkt, over de bijwerkingen, over hoe het wordt geplaatst, over wat het doet met je ongesteldheid etc.. Misschien heb je daar ook nog iets aan:slight_smile:

Ik heb het over deze link: https://www.thuisarts.nl/spiraaltje/ik-wil-spiraaltje-gaan-gebruiken

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer