Vraag

(soort van) snijden

  • 28 September 2021
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Door wat dingen die gebeuren de laatste tijd, ben ik mezelf gaan 'snijden' met een schaar. Ik doe het met een schaar omdat dat minder opvalt. Maar ik wil ff weten of dit heel erg is. Er staan alleen wat rode krassen op m'n pols…

Ik kon niet heel duidelijk vinden in de forumregels of ik een foto van m'n pols erop mag zetten want ik breng m'n anonimiteit er niet mee in gevaar en ze kunnen me er niet aan herkennen.... ik zet hem er wel bij maar alsjeblieft verwijder niet de hele topic als het toch niet mag!

Foto verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 9: Plaats op het forum geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud.

Kan het kwaad dat ik dit doe? 

 


2 reacties

Heyy

 

Het is zo dat iedere vorm van zelfbeschadiging kwaad kan.. Zo ook deze vorm, ondanks dat het zo licht is.

 

Het krassen op je huid zorgt er namelijk voor dat je huid steeds dunner wordt en als je het open krast kunnen er ook bacteriën in je huid terecht komen.

Ook kan je huid door dit soort krassen gaan ontsteken en irriteren en je moet voorkomen dat je steeds erger gaat krassen en een verslaving ontwikkeld.

 

Het is echt beter om wel te stoppen met het krassen. Dat is misschien lastig  maar dat is wel beter voor je!

Misschien heb je nog iets aan dit topic hieronder. Daar staan best veel alternatieven tegen zelfbeschadiging en misschien staat daar iets tussen wat je kan doen ipv het krassen:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Hey! Ik moet eerlijk zijn ik heb het laatst ook gedaan. En ja het is erg alles wat met zelfbeschadiging te maken heeft is erg. 

Reageer