Skip to main content

hallo mensen,

ik ben Max ik ben 14 en heb last van somniphobia en insomnia (heel misschien ook anorexia)

somniphobia is een beetje een rare phobia, maar het betekent dat je bang bent voor slaap en insomnia betekent dat je niet kan slapen. hier heb ik dus erg last van en het gaat ten koste van school. Ik weet niet precies wat ik moet doe, want mijn ouders luiteren niet. weten jullie hoe je in slaap moet komen? (en ja ik heb veel problemen)

Oké, Max! Het klinkt echt zwaar. Als je echt moeite hebt met slapen, kan het helpen om een routine te maken voor het slapengaan. Probeer elke avond rond dezelfde tijd naar bed te gaan en schermen zoals je telefoon of tv een uur voor je bedtijd uit te zetten. Misschien kan je iets rustigs doen, zoals een boek lezen of een podcast luisteren die je helpt te ontspannen.

Als je ouders je niet begrijpen, kan je misschien met een leraar of mentor praten. Die kunnen je helpen met advies of je verder doorverwijzen naar iemand die je kan ondersteunen. Het is belangrijk dat je je niet alleen voelt in dit

groetjessssss

Reageer