Snijden, tips om het niet te doen?

  • 20 May 2023
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Badge

Hey, ik ben 12 en ik krijg de laatste tijd steeds vaker de drang om te snijden, niet door anderen mr vooral door mezelf, omdat ik zo negatief over mezelf denk. Ik heb het nooit gedaan en ik wil het ook niet doen omdat ik weet dat het slecht is mr het wordt groter dan ik. Heeft iemand tips om het niet te doen?

 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Praat met vrienden erover, ga sowieso meer met vrienden om zodat je niet alleen bent.

Probeer nieuwe sporten en/of hobbys uit zodat je afleiding hebt. 

Als je je in een slechte bui voelt bel met vrienden dit kan je al heel erg helpen.

Onthoud het komt allemaal goed, er zijn veel mensen die deze gevoelens hebben gehad en zei zijn er allemaal doorgekomen.

Als het echt slecht gaat probeer dan met je ouders te praten als dit niet werkt/lukt kan je altijd met de kindertelefoon bellen of appen. 

Je kan dit ook aan je huisarts vertellen deze kan ervoor zorgen dat je therapie kan krijgen of een POH om door je problemen heen te komen en je helpen erachter komen wat je problemen zijn als je dit niet weet dit is een cruciale stap tot helen.

 

Je staat er niet alleen voor er zijn veel mensen die van je houden en je willen helpen.

Ik weet dat dit allemaal cliché kan klinken maar het is waar en helpt echt.

Reputatie 7
Badge +5

Dat is niet goed, ik weet niet of je ouders het weten maar maak maar een afspraak met je huisarts 

Badge

Hallo lieve Hanne

Ik ben C. 16 jaar oud. 2 jaar geleden heb ik met ditzelfde probleem gezeten. Ik ben er om je te helpen. Als je gevoelens hebt waardoor je jezelf pijn wilt doen dan kan je op je armen gaan tekenen. Pak je lieveling kleur en maak bloemetjes. Als dit niet werkt kan je altijd een elastiekje om je pols doen en daarmee 'spelen'. Je zou hem kunnen aanspannen en weer loslaten of natuurlijk gewoon rond draaien. Doe dit niet te hard, want dat kan ook een vorm van zelfbeschadiging zijn.

 

Als je meer wilt weten van mijn ervaring. Dan ben ik er voor je 

Reageer