snijden

  • 13 October 2021
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi allemaal 

ik snij me zelf  al  heel lang ik wil het niet meer zijn er tips hoe je er mee kunt stopen want het is heel lastig


3 reacties

Heyy Daany!

 

Wat naar dat je jezelf snijdt zeg..

 

Ik wil je ten eerste vertellen dat ik het super knap van je vindt dat je wel wilt stoppen hiermee! Dat je zelf het initiatief ervoor wilt nemen op te stoppen is namelijk al een eerste, goede stap!:blush:

 

Je kan kijken of je een alternatief kan vinden tegen zelfbeschadiging. Een alternatief is iets wat je kan doen als je drang hebt om te snijden.

In het topic wat ik hieronder heb gelinkt staan heel veel alternatieven zegen zelfbeschadiging. Je kan dat topic eens rustig doorlezen en wie weet staat daar wat tussen wat je kan doen ipv het snijden!

 

Je hoeft niet in 1x te stoppen met snijden want dat is misschien erg veel gevraagd en dat is inderdaad erg lastig, maar als je op jouw eigen tempo steeds wat meer bezig kan zijn met een alternatief en steeds wat minder drang hebt om te snijden ben je goed op weg!

 

Je mag en kan natuurlijk ook altijd om hulp vragen bij iemand in je omgeving als dat je prettig lijkt. Je kan bijvoorbeeld praten met je ouders, mentor of iemand anders die je vertrouwd!

 

Ga niet te overhaast bezig met afkicken en vraag niet te veel van jezelf, maar doe alles op je eigen, rustige tempo :)

 

Sterkte! Jij kan dit en ik geloof in je:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 1
Badge

Hey daany, om te beginnen, ik vind het goed dat je hier over probeert te praten op het forum!

Je moet weten dat wat voor reden hier ook achter zit, je bent goed genoeg, mooi genoeg, en je mag hier zijn. Je snijden is geen goede zaak! Er zijn alternatieven voor zelfbeschadiging en snijden, zoals NaamNietBekend al zei.

Probeer jezelf van dit af te leiden en praat er vooral over, met de kindertelefoon bellen, chatten of in een dagboek.

*What doesn’t kill you makes you stronger!*
Je gaat hier goed uitkomen! En sterker trouwens ook!:)

Groetjes, Ik Ben 3 Jaar.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi daany,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je wilt stoppen met snijden. Heel goed ook dat je steun zoekt op het forum.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432), of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte!

Mariska  (De Kindertelefoon).

 

Reageer