Vraag

snijden

  • 18 June 2021
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

Hey ! Ik heb een vraag ik werdt vnd uit de klas gehaald door een docent ze zei dat ik me snij plekken niet mag tonen en een lange mouwen aan moet doen , ik zelf vond dit bulshit want ja ik kan er niets aan doen dat ik die gedachtes heb en om dan te gyme en dan lange mouwen aan te doen is gw onzin , weten jullie miss nu wat ik kan doen ?


3 reacties

Heyy

 

Dat lijkt me inderdaad vervelend.. Ik weet niet of je docent je dat mag dwingen om lange mouwen aan te doen, maar het lijkt me niet.

 

Je kan de wonden verbergen zodat je de wonden minder ziet. Je kan ze verbergen doormidden van het dragen van pleisters, armbandjes of een horloge. Ook kan je make-up gebruiken zodat je de wonden minder ziet (geen make-up gebruiken als de wonden nog open zijn).

 

Verder kan je als je dat wilt in gesprek gaan met je mentor en vertellen dat dit is gebeurd want een goede reactie was het niet van je gym docent. Dan kan je mentor er vast wel wat van zeggen en ervoor zorgen dat jij gewoon korte mouwen kan dragen! Je kan ook altijd met je ouders praten over deze gebeurtenis.

 

Je geeft aan dat je jezelf snijdt.. Je vraagt niet om deze tip, maar ik wil hem je toch geven🙂 Je kan kijken naar een alternatief voor het snijden. Iets wat je kan ipv van de zelfbeschadiging. In het topic hieronder staan veel alternatieven tegen zelfbeschadiging misschien staat daar iets tussen wat je kan doen als je drang hebt om te snijden.



Groetjes van mij!

In plaats van dat ze nou vraagt hoe het gaat en vraagt of ze je kan helpen zegt ze dat je ze niet mag tonen. Beetje verkeerde mentaliteit voor iemand die met jonge mensen werkt.  Ik zou het aankaarten bij het schoolbestuur.

Wil deze school toevallig ook dat je de arm van een mannequin gebruikt als je er zelf een kwijt bent, of dat je handschoenen draagt als je een papiersnee oploopt?

De meeste scholen willen ideale leerlingen, maar meestal gaat het dan over het gedrag en de cijfers, niet over het uiterlijk.

Wij weten er in ieder geval niets van, maar het kan nuttig zijn om zelf of met je ouders even de schoolregels en zeker het kledingvoorschift door te kijken als dat er is.  Als die er niet is of er wordt niets hierover geschreven heeft die docent geen poot om op te staan. Zeker met dit weer zou je juist verwachten dat een docent leerlingen aan zou  raden om iets minder in plaats van meer te dragen.

Zoals de anderen al schrijven is het inderdaad handig om je mentor of iemand van het schoolbestuur hierover te spreken.

 

Mocht dat allemaal niet helpen, dan kun je altijd nog een leuke protestactie houden waarbij de mensen in je klas allerlei lintjes of zoiets om de armen dragen.
Laten we maar hopen dat je het niet zover hoeft laten te komen.

 

Reageer