Vraag

snijden

  • 19 April 2021
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hey ik ben een meisje en ben 13 jaar oud ik snij mezelf en t wotdt steeds dieper dus ik probeer te stoppen en ik doe t nu met pen nou heeft me mentor dit gezien en hij wou me spreken maar ik durfde niet niemand weet dat ik mezelf snijdt en dat maak t allemaal moeilijker want iedereen denk dat ik blij en opmerkingen kunnen maken omdat het me niet boeit maar t doet zoveel met me nu heb morgen weer les van me mentor ik weet nu niet wat ik precies moet doen iik ben bang dat die nu denk dat ik aandacht zoek ….. heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken 


2 reacties

Heei,

Je snijd jezelf, dat werd erger en nu wil je graag stoppen. Je mentor heeft gezien dat je jezelf snijd en nu weet je niet hoe je dat moet aanpakken. Je mentor kan je wel helpen in je proces van stoppen met snijden!

Ik denk dat je het beste eerlijk kunt zijn tegen je mentor. Hij/zij weet al dat je jezelf snijd en je helpt jezelf er het meeste mee. Ook omdat je aangeeft dat iedereen denkt dat je blij bent en het je niks boeit, terwijl het je duidelijk wel boeit.

Je kunt van tevoren bedenken wat je wil zeggen. Bijvoorbeeld over waarom je snijd, hoe vaak je snijd, wat je verwacht van je mentor, over het stoppen met snijden.

Als je het gesprek moeilijk vind en het lukt je niet om te praten, kun je dat ook aangeven. Ik vind het moeilijk om erover te praten. 

Vaak helpt het om de dingen waar je mee zit of waar je over wilt praten op papier te zetten en mee te nemen. Dan heb je ook iets om op terug te vallen als je het even niet weet.

Tenslotte: er zijn lijsten met alternatieven voor zelfbeschadiging. Misschien kun je daar eens naar kijken. Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/

Succes met het gesprek vandaag!

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 2
Badge +1

Hey. Ik heb een meisje geholpen die dit ook deed, en nu doet ze het niet meer! als je met me wil praten kan dat (:

Reageer