Vraag

sneeën genezen en littekens voorkomen

  • 8 March 2022
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi dit is mijn laatste topic voor vandaag maar ik wil heel graag weten of er een manier is om sneeën sneller te laten genezen en/of littekens te voorkomen. Mijn laatste sneeën zijn namelijk wat dieper dan ik gewend ben en ik ben nu dus heel ongeduldig bij het genezingsproces en ze hebben veel gebloed, dus ze zijn heel breed en rood door het opgedroogde bloed/korsten


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goudsbloemen zalf helpt daarbij smeer een laar op de sneeën en dan komt er sneller een korst en minder snel littekens en als je littekens hebt kan je daar make-up overheen doen dan zie je het minder

Misschien kun je eens proberen om littekencrème te gebruiken om de wonden/littekens beter en sneller te laten genezen. Een andere zalfje/crèmepje die de huid vochtig en soepel houdt, werkt trouwens ook hoor. Het hoeft echt niet per se littekencrème te zijn. Vaseline of uierzalf werkt bijvoorbeeld ook goed, zolang het de littekens maar een beetje vet en soepel houdt. Je wilt voorkomen dat het uitdroogt. Probeer er verder gewoon af te blijven; niet weer openkrabben, etc.

-De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 8 Reclame maken is niet toegestaan.- 

Ook zou het natuurlijk heel mooi zijn als het je zou lukken om helemaal te stoppen met self-harm. Lees het volgende topic maar eens door. Dit zijn niet schadelijke alternatieven zodat je jezelf geen pijn meer hoeft te doen en je lichaam intact kunt laten:

 

Reputatie 7
Badge +7

-onnodige quotes verwijderd-

uierzalf hebben wij hier wel dankjewel

ik was namelijk bang om er iets op te smeren ivm ontstekingen

Reageer