Slap, lichaam..

  • 12 May 2018
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik had vroeger overgewicht en ben flink afgevallen, super leuk allemaal maar nu ben ik echt heel slap, slappe huid, slap lichaam... ik loop niet recht en voel me niet sterk. Ik zou graag buikspieren, armspieren willen hebben zodat ik weer gewoon sterker ben, want ik ben blij dat ik ben afgevallen maar merk er niks van en voel me er juist slechter door, en daardoor wordt ik onzeker en wil ik meer gaan afvallen. Dus heeft iemand tips hoe ik spieren kan krijgen, sterker worden, recht lopen? Ik ben een jongen trouwens 🙂

2 reacties

Meer sporten en dan vooral meer krachttraining. Je kan hiervoor het beste naar de sportschool gaan(denk ik), maar ook op een sport gaan waar veel aan krachttraining gedaan wordt. Van zo'n sport weet ik slechts één voorbeeld: judo. Zelf heb ik van mijn 8e tot 11e op judo gezeten en het grootste gedeelte van de training werd aan krachtoefeningen besteedt, als je iets verkeerd deed of te langzaam was moest je de hele training krachtoefeningen doen.

Rechter gaan lopen en zitten is vaak een kwestie van discipline en er goed op letten. Je kan misschien aan een vriend of familielid vragen of ze je er op willen wijzen als ze zien dat je krom loopt of zit.
Het lijkt mij logisch dat je door een zwaar gewicht krommer gaat lopen, en dat het nu automatisme is geworden. Ik denk dat meer sporten je hiermee kan helpen.
Hoi,

Ik sluit me aan bij @yourlocalghost, krachttraining kan je de spierkracht geven die je zoekt. Een sportschool opzoeken is een optie. Makkelijker en thuis kan het ook met Youtube. Daar staat niet alleen maar onzin op :8

Recht lopen is inderdaad oefenen en verbeteren en als je weer krom loopt jezelf weer verbeteren enzovoorts. Een goed idee is dus ook om je familie in te lichten, zodat ze je er op kunnen wijzen als je krom loopt. Mijn neefje loopt ook krom en nu hebben mijn oma en mijn neefje een codewoord afgesproken als hij weer krom loopt. Dan weet hij dat hij weer recht moet lopen (hij vond het irritant als m'n oms steeds zou zeggen dat hij recht moet lopen, dus wellicht vind jij een codewoord ook fijner).

Dat recht lopen en de krachttraining vereisen allemaal discipline. Zorg dus ook dat je kleine doelen stelt. Deze zijn makkelijker te halen zo houd je de discipline er in.

Succes,
Gr. Pin

Reageer