Skip to main content

Hoi, elke keer Als ik wil slapen kom ik niet in slaap..het lukt maar steeds niet en word er gek van.

Ook ben ik bang dat er iemand in mn kamer staat xD

Hebben jullie tips?

Groetjes anoniem persoon

Heey, toepasselijk gesprek zo om 1:30 's nachts:joy: .

Ik heb soms ook van zulke dagen. Vaak ben ik dan gewoon niet moe genoeg of niet in de goeie 'mood' om te slapen. Vaak lees ik dan nog wat of doe nog wat op mijn telefoon (YouTube, of dit forum:stuck_out_tongue_winking_eye:, etc. Ik zag de email-notificatie binnenkomen. ik vermijd social media altijd wel 's avonds). Iedereen zegt altijd dat een telefoon of iets dergelijks juist heel slecht is voor je slaap maar voor mij werkt het echt heel goed. Gewoon ff je mind tot rust laten komen. Daarna ben ik meestal zo moe dat ik heel snel in slaap val.  Ik heb wel een app geïnstalleerd dat het blauwe licht omzet in rood en de helderheid minimaal.

Je moet voor jezelf ook een beetje uitvinden wat voor jou werkt.

Suc6 ermee,

Groetjess

Hey Anoniempersoon

Lastig hé, om niet te kunnen inslapen wanneer je dat zou willen? Ik heb er ook lang last van gehad, en soms komt het nog wel eens terug. Wat bij mij echter helpt, is om wat te lezen voordat ik probeer te slapen. Dim de lichten om je heen gerust al, maar zorg ervoor dat je wel nog voldoende leeslicht hebt. Lezen met te weinig licht is namelijk slecht voor je ogen. 

Kamille en tijm zijn kruiden die kunnen helpen bij het ontspannen en rustig worden. Drink hiervan dus gerust een kopje thee kort voor het slapengaan. Zoals xLisa zei kan je ook je telefoon, als je die gebruikt voor het slapengaan, zo instellen dat het blauwe licht gedimd wordt. 

Als ik het licht in mijn kamer uit doe en me neerleg in bed, stel ik op mijn telefoon in dat er nog een halfuurtje geluiden uit het bos worden afgespeeld, via een app. Dat is onder andere het getsjirp van krekels, het oehoën van een uil, en het kraken van bomen. Na enkele weken is mijn lichaam die geluiden gaan associëren met slaap, waardoor ik de slaap snel kan vatten bij het afspelen van deze geluiden. 

Je bent bang dat er iemand in je kamer staat. Speelt die gedachte erg? Want zo’n enge gedachten kunnen je namelijk best uit je slaap houden. Misschien helpt het je om een klein nachtlampje in je kamer te zetten, zodat je de silhouetten in je kamer nog goed kan zien. Ook zou je kunnen vragen of een gezinslid je ‘s avonds zou kunnen komen instoppen, zodat die je nog eens extra gerust kan stellen. 

Gr. Kenshin

Hoi! 

Dat is erg vervelend, niet in slaap kunnen komen. Hier mijn advies:

Probeer jezelf te ontspannen, je moet niet denken van; "Ik moet slapen, ik moet slapen." Dan lukt het juist niet,  gewoon rustig aan. Je kunt ook nog even iets rustgevends doen voor het slapen gaan, bijv een boek lezen of even tv kijken. 

Mvg, beukenboom.

Hey, het kan helpen om iedere nacht dezelfde houdingen aan te houden. Wat ik altijd doe is eerst op mijn ene zij liggen, als je graag over dingen nadenkt kun je dat op dit moment doen, hierdoor maak je je hoofd ook weer leeg. Wanneer je voelt dat het oké is en je genoeg bent gekalmeerd, draai je dan om naar je andere zijde. Probeer hierbij niet na te denken en gewoon rustig je ogen dicht te houden. Als je dit een aantal keren lukt zal het beter gaan en val je gemakkelijker in slaap.

En als je bang bent dat er iemand in je kamer staat is het handig om een lampje of iets aan te houden. Ik zou proberen hier niet al teveel over na te denken, dit maakt het alleen maar erger.

Groet.

Reageer