Slaapfeestje met krassen

  • 8 February 2020
  • 6 reacties
  • 411 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey,

Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt...

Ik ben net terug van het eerste slaapfeestje en k ga zo naar de ander. Voor die van gister heb ik nog samen met mn beste vriendin een cadeautje gehaald, toen heb ik haar verteld dat ik door stress en onzekerheid enzo ben gaan snijden. Ze was heel lief voor me, ik heb haar gevraagd of ze misschien als een soort back up kon dienen als iedereen die krassen zag. Dat was uiteindelijk niet nodig maar ik ben blij dat ik het heb kunnen vertellen aan iemand, nu hopen dat ik haar echt kan vertrouwen. Midden op de avond werd het opeens heel warm en ik stroopte mijn mouwen op zonder erbij na te denken… Het was niet zo een slimme actie want iedereen zag de krassen. Ze vroegen wat er was gebeurd en ik zei dat ik van de fiets was afgevallen en dat mn kat me daarna heeft bekrabt, volgens mij geloofde ze me niet maar we hebben het er niet meer over gehad. Nog maar 1 ander slaapfeestje, ik hoop dat het goed komt...

Heeft iemand anders ooit een keer zoiets meegemaakt? Laat me ajb weten hoe je ermee bent omgegaan…

dankjewel alvast

Xx Anoniempje3


6 reacties

Hoi

 

Wat dapper dat je een vriendin in vertrouwen hebt genomen rond het krassen. Fijn dat ze lief voor je was. 

 

Vermoedelijk trapten je vriendinnen inderdaad niet in het door de kat gekrabd-van de fiets gevallen verhaal. Echter zou het kunnen dat ze hier in alle discretie mee om zullen gaan, en dat ze begrijpen dat het niet eenvoudig is om hierover te praten.

 

Ik hoop dat je een fijn slaapfeestje achter de rug hebt. Hebben vrienden de littekens opgemerkt, denk je? Persoonlijk draag ik het liefst shirts met lange mouwen, ook als het warm is. Bij hoge temperaturen stap ik simpelweg over naar een lichtere stof. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, het slaapfeestje was leuk ja maar ik heb het snijden niet geheim kunnen houden… 1 iemand zag een kras net onder mijn t-shirt en vroeg wat ik had gedaan (ze snijd zichzelf ook maar heel oppervlakkig en heeel soms, ik zei dat het gewoon stress was, verder hoefde ik niks te zeggen want ze wisten het al van die andere vriendin dus het was minder interessant denk ik. Later vroeg die vriendin die zichzelf ook snijd waarom ik het deed, ik zei weer dat als ik gestrest ben dat ik mezelf ging krabben enz (wat niet waar is maar dat hoeft zij niet te weten). Vervolgens moest ik een heel verhaal aan horen over hoe moeilijk zij het had en hoe een moeilijk leven ze heeft, ik heb gedaan alsof ik het heel interessant vond en we zijn daarna gaan slapen… 

Dit bericht is waarschijnlijk heel saai, ik heb de laatste tijd heel erg de behoefte om met mensen hierover te praten… dankjewel als je dit bericht hebt gelezen<3

Xx Anoniempje3

Tijdens het slaapfeestje is het onderwerp zelfbeschadiging even aan bod gekomen. Een vriendin heeft onder andere haar verhaal verteld. Wel, ik hoop dat dat opluchtte voor haar. 

 

Je bericht is helemaal niet saai. Ik ben blij dat je dit gedeeld hebt, zodat je er niet alleen mee bent blijven zitten. Blijf gerust dingen delen. 

 

Gr. Kenshin

Heyy, fijn dat je het durft te vertellen aan je vriendin! Dan kan zij je erbij helpen. Het lijkt mij erg vervelend om te liegen tegen je andere vrienden. Maar ik snap dat je het eng vind om te vertellen, dat vind ik ook weleens. 

Ik heb mezelf nog nooit gesneden en heb deze ervaring dus niet, maar soms verberg ik wel dingen. In de klas moet ik vaak huilen en dan verschuil ik achter mijn laptop of loop ik snel naar de wc. Ik zeg dan tegen mensen dat ik gewoon naar de wc ben geweest en als ze vragen wat er is zeg ik dat er niks is of dat er iets in mijn ogen kwam en ik daardoor moest huilen.

Ik durf het momenteel niet aan mijn beste vriendinnen te vertellen omdat ik niet het gevoel heb alsof ze me belangrijk vinden. Ik durf het wel aan mijn moeder of mijn oma te vertellen omdat ik hen het meest vertrouw.  Vaak kunnen zij me er ook wel bij helpen omdat zij ook ervaring hebben met vriendinnen van vroeger. 

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt! Liefs, Naira193 :heart:

Hee hoi,

 

ik vind t oprecht zo knap van je dat je op een slaapfeestje durft te komen met die krassen!

ik heb helaas hetzelfde mee gemaakt en bij mij is het zo gegaan dat wanneer iemand iets zei of vroeg over mijn sneetjes dat ik het gesprek zo snel mogelijk afrondde en ze daarna gewoon verder liet zien. Ik heb namelijk gemerkt zodra je ze gewoon laat zien en gewoon een simpel smoesje verzint dat ze er later wel gewoon mee kappen omdat ze waarschijnlijk ook geen zin hebben om je hele levensverhalen te horen.
 

Ik formuleer dit misschien heel hard maar dit is mijn ervaring en ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Hey,

Daar heb ik zeker wat aan.

Dankje🍀

Reageer