Vraag

slaap problemen

  • 31 August 2020
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik moet mijn slaap ritme weer op orde krijgen. Maar hoe?? Ik slaap meestal rond 01:00/02:00  weten jullie dingen / tips


2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniem1479,

ik zou beginnen met een halfuurtje of meer (maar niet te veel) eerder naar bed. Als je niet kan slapen, pak dan een saai boek of een strip, iets waar niet zoveel gebeurt in ieder geval. Als je merkt dat je moe wordt leg je het weg en kan je meteen gaan slapen. Je kan ook iets anders doen maar zorg wel dat je in je bed ligt en niet op een schermpje zit.

Dan kan je ook je wekker zetten, als je normaal om 09:00 opstaat en je bent een halfuur eerder naar bed gegaan dan normaal, zet dan je wekker om 08:00. Zo zorg je ervoor dat je wat moeër bent en wat eerder naar bed gaat. Als dat niet werkt kan je je wekker nog iets eerder zetten. Nadat je je wekker de eerste keer zo vroeg hebt gezet kan je je wekker gewoon iedere keer een halfuur of en kwartier eerder zetten. Je kan ook je wekker telkens regelmatig terug zetten als je eerder naar bed gaat, dus dan zet je hem niet een keer heel ver terug.

Ik zou niet iedere dag eerder naar bed gaan, dan kan je toch niet slapen. In stapjes lijkt me handiger. Dus je kan doen om de week. Maar om de 3 dagen of om de 2 weken kan ook, het is maar net wat je fijn vind.

Laten we zeggen dat je om de week een halfuurtje eerder naar bed gaat, dan slaap je na 4 weken tussen 10 en 11 uur. En als je je wekker telkens een kwartier eerder zet sta je om 07:00 op, een prima slaap ritme toch?

Ik hoop dat dit je geholpen heeft, bij mij werkte het in ieder geval.

Succes en slaap lekker,

Paardebloem

Gewoon vroeg opstaan, als je 2 uur gaat liggen dan om 6 weer op, savonds een man sochtends een man.

Reageer