Sixpack

  • 3 November 2023
  • 8 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 3
Badge

hey heyy!

 

Ik ben 13 en wil echt mega graag een sixpack en ik train denk ik als 4 maanden, maar ik zie helemaal niets!

 

Ik zit op atletiek en dansen en hardloop elke weeg 9 kilometer, dus ik zou niet weten wat ik fout doe…

 

Heeft iemand misschien tips? Op internet zeggen ze dat ik mijn vetpercentage moet verlagen, maar ik eet al geen suiker en junkfood voor 6 maanden…..

 

 

groetjes Euhmm


8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hey, het klinkt alsof je keihard sport!

Een sixpack krijg je vooral door je buikspieren te trainen. Misschien kun je dat soort oefeningen doen. 

Maar pas op! Draaf niet door! Een sixpack hebben is eigenlijk helemaal niet gezond op jouw leeftijd. Als het niet lukt, dan lukt het niet en is jouw lichaam er niet klaar voor. Probeer dan ook niet te stoppen met eten of overdreven veel te sporten. Dat kan leiden tot eetstoornissen. 

Liefs Julie 

Reputatie 6

Ik ben 17, en sport zelf ook veel (5x/week), en zie wel verandering.

Maargoed, toen ik 10 jaar was zat ik al op een afval'programma' voor kinderen. Daar bleek al dat ik goed spieren kon opbouwen, aangezien ik al mn biceps kon laten groeien na 3x te gaan.

En daarbij komt nog dat ik eerst heel veel woog, en nu denk -30kg aan vet kwijt ben, en +16kg spieren erbij heb gekregen. Dus bij mij is het niet mega gek dat je mijn spieren goed kan zien, daarom gebruik ik mezelf niet graag als 'voorbeeld', aangezien ik een andere situatie heb dan normaal gesproken.

 

Maar wat ik gebruik (na eerst zonder te hebben gedaan);

Creatine,

Eiwitshakes (+eiwitrijk eten).

 

Maar je kan niet 'zomaar' een sixpack krijgen, eigenlijk moet dat nooit het doel zijn. En daarbij sommigen hebben geen (goede) aanleg ervoor.

 

En je bent 13, te jong dus eigenlijk. En zoals @Julie09 ook al zei: als je te extreem hierin doorgaat, heb je straks de kans op een eetstoornis, dus focus op wat anders dan dit, bijvoorbeeld school.

En op social media is bijna alles nep van wat je ziet, ze liegen of weerspiegelen dus een ander beeld.

 

Jo

Reputatie 7
Badge +18

Hoi heb geduld !  Je hoeft nu helemaal nog geen model six pack te hebben. Ik sport al jaren en ik heb een redelijk normale buik en ik vind het zelf niet zo belangrijk of dat nou helemaal te zien is.  Het gaat om hoe je spieren hun kracht kwijt kunnen en of ze hun werk goed kunnen doen. Zo’n ontzettend uitstulpende six pack is vaak niet op een gewone manier te ‘kweken’en zegt ook lang niet alles over je conditie of kracht.  Als je gewoon gezond traint en leeft heb je rond je 16e wel een soort van six pack, maar ga het niet forceren dat is niet gezond.

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +17

Helemaal mee eens wat al gezegd is. Ga lekker sporten om het sporten en focus je nog niet op die sixpack. Ik sport zelf ook geregeld (jaren gevoetbald, hardlopen en sportschool) en pas rond m’n 15de werd het een beetje zichtbaar (ik train er ook niet specifiek op of zo).

 

 

Reputatie 6

Vergeten te zeggen;

Zoveel sporten heeft ook niet echt zin, wat ik uiteindelijk nu merk dan, met minder (3/4x/week)sporten zie ik meer resultaat maar het ligt er ook aan hoe, wat, waar, en dergelijken. Neem ook goede rust(dagen).

En idd gewoon gezond blijven (eten). Dat doet, hoop ik, iedereen hier.

Reputatie 4
Badge +2

Six pack krijg je als je minder vet heb in je buik. Veel buik spieren help niet als je niet op je voeding let. Je hoeft eigenlijk niet te trainen voor je buikspier. Ik doen 1 per week en ik heb sixpack( eightpack) Of je heb geen buik spier wat ik hier bedoel dat geen buik spier heb. Ik weet niet hoe ik moet uitleggen dus kijk na deze plaatje. Hij heeft alleen zij buik spier maar geen voor buikspier dit is genetic dus kan je niks aan doen(hij heeft wel voor buikspier alleen de shape is niet zichtbaar.)

 

Reputatie 7
Badge +18

Nog een aanvulling. Het is belangrijk om gezond en sportief te zijn. Sixpack is bijkomend en niet top priority. Zelf vind ik sport zeker belangrijk. Maar train ook vooral je hersenen. Minstens even belangrijk als je lijf. En we hoeven er niet allemaal zo super perfect uit te zien. Dat is ook niet nodig. Trouwens wat is perfect? Wat je met je koppie kunt is minstens zo belangrijk zoniet veel belangrijker. De succesvolste mensen,  artsen, wetenschappers, bestuurders etc. zijn zeker niet allemaal uitgerust met een model body building sport lichaam. To put it mildly. Gewoon gezond en sportief is meer dan genoeg. 

Groetjes liefs Tartan X 

Door hardlopen en atlettiek krijg je sterke benen, geen buik! Prrobeer buikoefeningen te doen!

Reageer