Skip to main content

Hoii,

Ik heb een vriendinnetje die aan sh doet. Ik probeer haar te helpen met stoppen maar ik weet gewoon niet hoe ik dat het beste kan doen. Ik kan er ook minder goed door slapen en eten. Ze voelt zich thuis ook niet fijn door haar ouders. Heeft iemand tips hoe ik haar beter kan helpen stoppen?

Alvast bedankt groetjes StillWaitingForYou

Hoiiiii,

Misschien kun je vaker met haar uitgaan/dingen doen. Dan is ze afgeleid.

Groetjes, justGhast


Hoi hoi, ik denk dat je er vooral voor haar kunt zijn, en dat doe je al goed. Je leeft mee en ze kan met jou praten.  Denk ook wel een beetje aan jezelf hoor 🙂 het is echt heel lief dat je haar steunt maar je kunt niet alles oplossen en dat is moeilijk maar moet je wel accepteren. En als je echt advies nodig hebt als het heel zwaar voor je is, zou ik eens de Kindertelefoon bellen! Zij zijn professionals die jou heel goed kunnen adviseren. Nogmaals ik vind het super lief van je en heel goed dat je er voor haar wilt zijn! ♥️ Maar je moet er wel zelf om door leven hoor, dus eten en slapen zou je eig wel gewoon moeten blijven doen.  Probeer er toch ook wat afstand van te houden. Zeker van dingen waar je niets aan kunt doen!  Veel succes hoor! 😘

Groetjes liefs Tartan X 


Sorry, ik heb niet echt tips. Wel kan je haar dit topic laten zien: https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/alternatieven-zelfbeschadiging-39544

Succes!

Groetjes mij @Anoniemxv 


Reageer