Skip to main content
Vraag

sex als 15 iarige

• June 6, 2025
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben een 15 jarige jongen en ik merk dat ik de afgelopen tijd veel te veel aan sex denk, hebben anderen hier ook last van/gehad en hoe kom je hiervan af?

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Noah! Het is helemaal normaal dat je op jouw leeftijd veel aan sex denkt; je lichaam en hormonen zijn volop in ontwikkeling en je nieuwsgierigheid groeit. Veel jongeren hebben hier last van en het hoort bij het opgroeien, dus er is niets mis met jou. Het kan wel vervelend zijn als die gedachten je afleiden of je er onzeker door wordt. Probeer jezelf af te leiden met dingen die je leuk vindt, zoals sporten, hobby’s of vrienden, en praat er eventueel over met iemand die je vertrouwt. Vermijd overmatig gebruik van internet of media die zulke gedachten kunnen triggeren. Probeer je gedachten te erkennen zonder jezelf schuldig te voelen, want het hoort bij je ontwikkeling. Als het echt storend wordt, kun je ook met een professional praten, zoals een huisarts of schoolpsycholoog. Je bent zeker niet de enige en het wordt meestal minder naarmate je ouder wordt. 

xx liefs Wolf 🐺

• August 3, 2025

@Noah  dat is lastig ja gelukkig heb ik wel eens seks maar misschien helpt het als je je zelf wat vaker aftrekt, het is maar een idee