Vraag

Self harm littekens laten zien?

  • 22 February 2021
  • 8 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hoi, ik heb dus sinds lente vorig jaar self harm littekens. Ik heb nu over twee dagen 3 maanden niet meer aan self harm gedaan en daar ben ik erg trots op. Ik ben er over aan het denken om mijn littekens niet meer te bedekken op school. Er zijn meerdere redenen waarom ik het wel en juist niet zou doen, en ik weet het zelf echt niet meer. 

-Het is ontzettend warm om 's zomers lange mouwen te dragen

-Ik vind dat het bij mij hoort en ik heb het recht om me te laten zien, maar:

 

-Ik ben bang voor de reactie van klasgenoten; ik ben zeker niet geliefd in de klas en ik wil niet dat ik nog meer negatieve aandacht krijg. 

-Ik wil niet bekend staan als 'die met de littekens'

 

Ik weet niet wat het slimste zou zijn om te doen, en ik vind het moeilijk om het er met mijn ouders over te hebben want het is nog steeds een pijnlijk onderwerp... 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Je zou het kunnen doen, maar je krijgt wel gezeur… docenten zullen het zien, en dan weten je ouders het ook, dus lange mouwen zouden dat allemaal weghouden...

Reputatie 3
Badge +2

Dat probeer ik eigenlijk niet te doen. Ik heb dat vorig jaar gedaan en het was zo ontzettend warm! Ik heb het sowieso al snel heet, en al helemaal als ik lange mouwen draag

Hi, 

Als eerste: Ik ben super trots op je dat je 3 maanden clean bent van zelfbeschadiging. Dat is echt mega knap! Ga zo door! 

Om je vraag te beantwoorden: Je littekens wel of niet bedekken is een hele persoonlijke keuze. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt.  Je hebt net zoveel recht als iemand anders om korte mouwen te dragen. Ben je er echter wel bewust van dat er reacties kunnen komen. Maar dus doen waar jij je het beste bij voelt. Jij bent de baas. Het is jouw lichaam en jouw keuze. 

Om wat tips te mogen geven: Je zou eerst kunnen experimenteren met je littekens steeds minder bedekken. Je hoeft niet meteen te beginnen met school bv als je dat spannend vindt. Je kunt ook een keertje naar buiten gaan met korte mouwen voor een wandeling of iets dergelijks en kijken hoe je je daarbij voelt. Als het goed voor je voelt, zou je dan ook op school het kunnen gaan proberen. Ik vind het heel dapper dat je hier over nadenkt. Een tip: neem voor de zekerheid een vestje of iets dergelijks mee zodat je dat altijd kan aantrekken als je je er toch ongemakkelijk bij voelt op dat moment. 

Reputatie 7
Badge +19

Hee,

Vet goed dat je al 3 maanden niet jezelf hebt beschadigd!!!

Ik snap wel dat je het spannend vind om met korte mouwen naar school te gaan. Ook omdat je niet weet hoe anderen er op gaan reageren. Maar het is echt oké als je dat doet. Anderen hebben niks over jou te zeggen want het is jouw lijf en jij mag zelf bepalen wat je doet en wat je draagt.

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt voor de tips! Ik kan hier zeker mee verder! 

Badge

Hee, ja ik weet ik ben laat lmao maar ik heb hetzelfde probleem maar voor littekens helpt bio oil heel goed! Je kan het halen bij verschillende drogisterijen bijv Kruidvat Etos enz. Ik ging vorige zomer ook met me littekens naar school en toen hadden ze gelijk me ouders gebeld en werd k naar huis gestuurd en moest ik daarna nog in een kliniek zitten. Maar het verschilt. Succes

Reputatie 6
Badge +12

Doe wat jij wilt en laat andere niet de keuzes voor jou maken.

Reputatie 6
Badge +12

Doe wat jij wilt en laat andere niet de keuzes voor jou maken.

daarmee bedoel ik klasgenoten

Reageer