Skip to main content

In belgie is er een schooldokter en in Nederland niet

nou vind ik dat er een schooldokter in Nederland moet komen omdat veel jongeren tegenwoordig geen vacsinaties  vapen roken drinken maar ook omdat veel jongeren onveilige seks hebben 

nou heb ik zelf een hekel aan alles met dokters maar ik vind wel dat jongeren op gezond moeten zijn wat vinden jullie hier van ?

Ik vind dat niet nodig. Zorg voor de gezondheid en voorlichting vind ik vooral een taak van de ouders, niet van school. Natuurlijk kan er op school ook voorlichting gegeven worden maar dat kan ook door de leerkracht gebeuren. In België doen ze echt uitgebreid lichamelijk onderzoek en dat vind ik sws onzin.

Ik woon zelf ik België, bedoel je het clb? Die geven inderdaad vaccinaties en nemen een paar basisdingen zoals gewicht en lengte maar dat is echt maar 3x in heel die tijd dat je naar school gaat hoor, stelt echt niet zoveel voor. Voorlichting enzo geven die niet, af en toe geven leerkrachten (docenten) daar een lesje over. 

Opzich zou het geen kwaad kunnen om dat bij jullie ook te hebben maar het clb stelt zichzelf veel rooskleuriger voor dan het eigelijk is x 

Liefs 

Anoniem789

Ik vind dat niet nodig. Zorg voor de gezondheid en voorlichting vind ik vooral een taak van de ouders, niet van school. Natuurlijk kan er op school ook voorlichting gegeven worden maar dat kan ook door de leerkracht gebeuren. In België doen ze echt uitgebreid lichamelijk onderzoek en dat vind ik sws onzin.

Ik know @tim16 maar niet alle ouders hebben daar geld voor of zijn dat niet gewend in hun familie 

Ik vind dat je wel gelijk hebt want in België doen ze o.a. een controle of je niet een te late puberteit hebt of je geen aandoeningen hebt met lichaamsgroei, die jij als kind zelf of je ouders zelf niet meteen kunnen vinden dus ik vind dat dat in Nederland ook zou moeten komen

@Eminem4Life ja een zeker kunnen alle ouders het ook niet betalen 

Reageer