Skip to main content
Vraag

schoolarts NL

  • 14 July 2024
  • 6 reacties
  • 240 Bekeken

Ik ga dus binnenkort naar de 2e klas en ik woon in NL. ik heb dus heel vaak gehoord dat je naakt voor de schoolarts moet in de 2e, is dat waar? of alleen in Belgie? en wat kunnen ze dan allemaal doen? (ben een meisje)

 

groetjes

Hoi,

Nee hoor, dat hoeft niet. Geen zorgen. :)


Dit is echt flauwekul… ik ga naar de 3de en ze hebben het in de 2 jaar nog nooit gedaan en daar hebben ze ook geen toestemming voor 


Hoiii,

Dit is gewoon onzin! Ze bespreken gewoon wat dingen met je en meten en wegen je!

Groetjes, justGhast


Heyy @BAnanananana,

Idd wat de anderen ook al zeggen je hoeft echt niet bloot bij de schoolarts in NL. Ze gaan vgm alleen even wegen en meten en misschien moet je een vragenlijst invullen en dat is het! :)

Groetjess van ItsJustMe <3


dank jullie wel voor jullie reacties❤️


in elk geval hoef je niet naakt. als ze dat willen moeten jouw ouders toestemming geven met waarschijnlijk een handtekening en jij ook. het naaktste dat ze je mogen vragen is een zware trui uit doen als je er nog een shirt of een hemdje onder aan hebt zonder handtekening. en zelfs dan hoef je het niet te doen.

en ik denk dat er wordt gevraagd of je al ongesteld bent geweest. en dan wordt je gewogen, gemeten en er worden misschien nog vragen gesteld over hoe het met je gaat. 


Reageer