Skip to main content

Schoolarts

  • 7 October 2023
  • 7 reacties
  • 328 Bekeken

Heyy, ik zit in klas 2 en dit jaar komt de schoolarts. Ik ben er heel erg bang voor omdat ik best onzeker ben.  Ik ben heel bang om op de weegschaal te moeten staan omdat ik niet dik ben maar ik vind wel dat ik dikke bovenbenen heb maar ik ben niet dik in mijn buik of zo het zijn meer mijn benen. Mag je ook de weegschaal weigeren?  Ook ben ik heel bang dat ze een ogentest gaan doen. Omdat ik denk dat ik niet echt zulke goede ogen heb want ik zie het bordt niet heel goed achter in de klas ook als ik een oog dicht doe zie ik met dat oog echt heel wazig als ik dan stiekem de bril van mijn vader op doe zie ik wel veel scherper. Maar ik wil echt geen bril en ik durf het ook niet te zeggen tegen iemand dat ik slecht zie. Maar nu ben ik heel bang dat als ik een oogentest moet doen dat er dan uitkomt dat ik een bril moet wat moet ik nu doen?

Volgensmij moeten je ouders eerst toestemming geven aan de school arts voordat ie iets mag doen. Ik zou eerst vragen of dat ingevuld is. Als dat niet zo is en je niet langs de arts wil hoeft het simpel weg niet. Als het ingevuld is en je het ook niet wilt kan je weigeren. Gewoon zeggen dat je het toch niet meer wilt. Ze gaan waarschijnlijk erg hun best doen om het je te laten doen maar als je het echt niet wilt, hoeft het niet. Ze kunnen je niet dwingen. Ze kunnen je proberen over te halen maar meer kunnen ze niet. 


voor de bril kan je misschien lenzen krijgen? 

En de schoolarts geeft helemaal niks om hoe je eruit ziet! de schoolarts wil alleen maar kijken of het goed met je gaat en of je gezond bent.

xx nanoniempje


Heyy, 

Een voor een bril kan je ook lenzen krijgen en het wegen doen ze niks mee alleen als je ernstige obesitas hebt maar zoals je het schrijft dat je in je buik niet dik bent dan zou je wel geen ernstige obesitas hebben ook mag je het gwn wijgeren, 

En die oogtest doen ze niet alleen als jij aangegeeft dat je die graag wil. Ze wegen en meten alleen standaart


Lieve @Julia396 

Als je je laat wegen, en je bent wat lichter dan de anderen, dan maakt dat in principe niets uit. En ik denk dat ze daar ook niet zoveel aan zullen doen. Je hebt toch geen anorexia? Nou dan is het prima. Dikke bovenbenen zijn trouwens beter dan een dikke buik hoor, je vet word gewoon in je bovenbenen verzamel xD

Niet opeens heel veel eten om dikker te worden. Gewoon lekker zijn wie je bent.

Liefs @Anoniema ♥️


Heyy! Die arts ziet echt heel veel mensen op een dag, dus hij gaat je niet judgen/onthouden. Als je het echt niet wilt kan je altijd zeggen dat je niet wil (wat gaat hij doen? Je op die weegschaal tillen?)

 

Over je ogen, ik heb een bril gehad en nu draag ik lenzen. Ik zou echt een oogmeting gaan doen als ik jou was, dan zie je de wereld veel mooier! En miss staat een bril je wel😁 Als je geen bril wilt kan je net als ik lenzen nemen en daar is ook heel veel keuze in. 

 

Hoopt dat dit helpt!😊


Ik denk niet dat er een oogtest word gedaan. En je ziet de schoolarts toch maar 1 keer in het jaar dus dat word allemaal toch niet onthouden.

Dikke benen is geen probleem. Ik heb het zelf ook omdat ik veel skeeler. Dus dat zijn gewoon spieren die wat dikker zijn.

En als je geen bril wilt zou je kunnen kiezen voor lenzen. Wil je geen bril omdat je je schaamt? Je heoft je namelijk echt niet te schamen. Je moet jezelf kunnen zijn.

En oogtesten zijn best leuk. Ik heb er ook een paar gedaan omdat ik snel last heb van vermoeide ogen door licht.


Hoi @Julia396  de schoolarts is er voor om je beter te maken en is het zo erg om dikke bovenbenen te hebben. Je bent absoluut niet het enige meisje die dat heeft. en als je slechte ogen heb wil je dan niet beter zien? 


Reageer