Skip to main content

hoi hoii!!

ik las bij sommige vragen dat je juist met de richting mee moet scheren en bij andere tegen de richting in. wat doen jullie (als jullie scheren)? en heb je daarna last van irritatie en/of wondjes?

met de richting mee/tegen bedoel ik met de richting van het haar mee of tegen de richting van her haar in 🙂 en dit is natuurlijk ook voor jongens bedoelt!!

alvast bedankt!

groetjes, ikBenEenAlien

Heyy,

Je moet natuurlijk vooral doen wat voor jou het beste is, maar het is volgens mij zo dat je het beste met de haarrichting mee kan scheren omdat de kans op wondjes dan het kleinste is. 

Ik scheer mezelf nu al best een tijdje en scheer met de haarrichting mee. Heb bijna nooit meer wondjes en af en toe wat irritaties, maar aan het begin toen ik net begon met scheren had ik veel vaker wondjes omdat het toen nog even wennen was daar moet je even je draai in vinden en hoe vaker je je scheert hoe beter het gaat! :)

Liefs, ItsJustMe <3

@ikBenEenAlien 

Ik geef @ItsJustMe  daar gelijk in. Ik scheer zelf ook met de haar groei mee. Maar ik had in begin ook wondje en irritatie.  Nu eigenlijk bijna niet meer. 

Als je veel schaamhaar hebt dan eerst beter om het wat korter te knippen en dan pas met scheermesje te scheren. 

Liefs 

@ikBenEenAlien  Ik ben dan wel een jongen, ik ben daar nog helemaal kaal maar m’n oudere broer heeft wel schaamhaar en hij zegt dat tegen de richting in veel gladder is

Hey

Ik doe zelf tegen de richting in op mijn benen omdat als ik met de richting mee ga veel minder haar meekrijg. Ik heb nooit echt wondjes, af en toe een ingegroeid haartje. 

Mijn schaamhaar doe ik voornamelijk met de richting mee omdat ik dat ook wel een iets gevoeliger plekje vind als mijn benen en ik daarom wat meer wil oppassen. 

Misschien wel belangrijk om te zeggen is dat ik een elektrisch scheerapparaatje heb. En dat ik een meisje ben. 

Maar doe vooral wat jij het fijnste vindt, maakt opzich niet heel veel uit x 

Liefs 

Anoniem789 

@ItsJustMe  heel erg bedankt!!

@Ikbenanoniem_mei2024  thanks! 

@Aubien  oke bedankt!!

@Anoniem789 thanks!! ik heb zelf ook een elektrische, van Philips lol

en wat is een ingegroeid haartje precies? zit die gewoon onder je huid of ben ik fout?

( reacties samengevoegd door De Kindertelefoon voor een betere leesbaarheid )

@ikBenEenAlien oh hahah

Een ingegroeid haartje ziet er zo uit (kan ook wat roder zijn) 

Liefs 

Anoniem789 

@ikBenEenAlien oh hahah

Een ingegroeid haartje ziet er zo uit (kan ook wat roder zijn) 

Liefs 

Anoniem789 

thanks! 

Reageer