Vraag

scheren lukt niet

  • 25 June 2023
  • 4 reacties
  • 221 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Ik scheer vaak mijn oksels maar ik wil nu ook mijn schaamhaar scheren omdat je dat kunt zien als ik een badpak/bikini aan heb. Alleen dat scheren lukt niet, de haren blijven steeds vastzitten. Ik heb het al een keer geprobeerd bij te knippen, en daarna te scheren, maar dan blijft het nog steeds vastzitten. 

Heeft iemand tips?

(Ik maak mn schaamhaar nat en dan scheer ik het met scheermesje en scheerschuim,)

 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ik denk dat het scheermes dan niet meer scherp genoeg is dus dan moet je een nieuwe kopen. En natuurlijk niet tegen de haartjes in scheren altijd mee scheren met de haren.

Reputatie 5
Badge +2

Ja ik kan niks anders zeggen dat @Vleesstok :)

ik denk dat je dan gwn ene ander scheermessen moet gebruiken, of een elektrische. Dan hoef je geen scheerschuim te gebruiken ;) 

Badge

Hoi Julie09!

Ik denk dat je scheermes bot is, dus mijn grootste tip is een nieuwe kopen. Dit is helemaal niet beschamend, iedereen koopt die dingen, anders zouden we toch allemaal aapjes zijn? :) 

Ook als je je schaamstreek scheert, eerst van boven naar onder, dan van links tot het midden en rechts tot het midden (met de haren mee) en als finishing van onder naar boven, maar ben bij deze laatste stap heel voorzichtig, spoel tussendoor je scheermes goed uit met water, en eventueel met de je scheermesje achteruit op een washandje vegen (mensen zeggen ook wel eens op je hand/arm, maar een washandje is toch het veiligst, deze is ook makkelijk af te spoelen onder de kraan). 

hoop dat mijn tips een beetje helpen! 

Gr. Ventilator.

Reputatie 5
Badge +3

Hi Julie09, 

 

Is het inmiddels gelukt met de hierboven genoemde tips? 

 

xoxox

Reageer