Scheren lichaamshaar vragen (meisjes)

  • 7 November 2023
  • 6 reacties
  • 335 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi iedereen, ik wil graag na de winter beginnen met scheren. Ik ben dan 14,5 en ik denk dat ik wel oud genoeg ben.  Het probleem is dat mijn moeder zegt dat als je haar weer begint met groeien dat het heel stoppelig en lelijk uit ziet. Ik heb het gevoel als ik me eenmaal begin met scheren dat ik niet meer terug kan en dat ik het iedere paar dagen moet doen en daar heb ik nou ook weer geen zin in, maar mijn benen en armen lijken echt op een aap en ik vind het er mooier uit zien zonder haar.

Dus ik heb een paar vragen om me te helpen met wat ik wil doen.

  1. Dus wanneer zijn jullie begonnen met je lichaamshaar removen?
  2. Hoe doen jullie dat (scheren, waxen etcc)?
  3.  Hoe vaak?
  4. Wat scheer je allemaal?
  5. Voelt het als een soort behoefte?
  6.  Hoe ziet je lichaamshaar er uit (dik, dun, veel weinig, donker, licht etc.)?
  7. Voel je je meer zelfverzekerd geschoren?

Alvast heel erg bedankt voor het invullen!


6 reacties

Hoi iedereen, ik wil graag na de winter beginnen met scheren. Ik ben dan 14,5 en ik denk dat ik wel oud genoeg ben.  Het probleem is dat mijn moeder zegt dat als je haar weer begint met groeien dat het heel stoppelig en lelijk uit ziet. Ik heb het gevoel als ik me eenmaal begin met scheren dat ik niet meer terug kan en dat ik het iedere paar dagen moet doen en daar heb ik nou ook weer geen zin in, maar mijn benen en armen lijken echt op een aap en ik vind het er mooier uit zien zonder haar.

Dus ik heb een paar vragen om me te helpen met wat ik wil doen.

  1. Dus wanneer zijn jullie begonnen met je lichaamshaar removen?

toen ik 12 was

  1. Hoe doen jullie dat (scheren, waxen etcc)

Met een epileermachine. Die trekt de haren eruit, zodat het langer duurt voordat ze terugkomen. De haren zitten dan ook losser als ze terug zijn gekomen, dus elke keer epileren doet minder pijn.

  1.  Hoe vaak?

wanneer ik het weer nodig vind, eens per maand ofz, maar de laatste tijd niet meer

  1. Wat scheer je allemaal?

Alleen mijn onderbenen

  1. Voelt het als een soort behoefte?

nee hoor

  1.  Hoe ziet je lichaamshaar er uit (dik, dun, veel weinig, donker, licht etc.)?

veel, donker en lang

  1. Voel je je meer zelfverzekerd geschoren?

Het heeft geen invloed

Alvast heel erg bedankt voor het invullen!

Alsjeblieft!

 

Reputatie 3
Badge

 

Ik beantwoord hieronder de vragenlijst maar ik wilde nog even wat zeggen. Als je 14 bent vind ik dat je toch wel zelf mag bepalen wat je scheert. Ga aub nog een keer met je moeder praten en als ze weer nee zegt dan kan je ook nog altijd zelf scheermesjes kopen en het 'stiekem' doen. 

Er zijn meer moeders die dat zeggen maar het is een fabel!!! Je haar groeit niet persee dikker of harder of lelijker terug. Het voelt alleen wat stoppeliger, hoelanger je het dan niet scheert; hoe 'normalen’ het dan weer gaat groeien. Omdat het dus iets anders voelt scheren mensen het soms vaak. 

Je mag natuurlijk zelf bepalen hoevaak je het gaat scheren, dat ligt er ook een beetje aan hoe dik en donker je haartjes zijn. Wees iniedergeval niet bang dat je ineens elke dag moet scheren. Ik doe mijn benen bijv in de winter ook ivm mijn sport maar genoeg meiden die niet scheren in de winter. 

Je kunt ook kiezen om helemaal te stoppen met een bepaalde plek scheren, dan laat je het gewoon uitgroeien en gaat het vanzelf weer zoals eerst worden, je zit nooit voor je hele leven ineens vast aan scheren.

Je armen moet je misschien nog even over na denken, daar groeit het haar wel wat harder terug en daarom ga je dat mss wel vaker willen blijven scheren. 

Als je besluit om stiekem te scheren moet je wel goed opletten bij het scheren van je vagina, dat is namelijk wel iets ingewikkelder. (Vraag het dus aan je moeder als het wel mag), zoek wat uitleg videos of je mag het aan mij vragen :)

  1. Dus wanneer zijn jullie begonnen met je lichaamshaar removen?  13
  2. Hoe doen jullie dat (scheren, waxen etcc)? Safety razor, dat is een speciaal scheermesje
  3.  Hoe vaak? Oksels 1 keer per week, benen elke 2/3 weken en vagina elke 1,5 ongeveer
  4. Wat scheer je allemaal? Oksels, benen en vagina
  5. Voelt het als een soort behoefte? Ik doe het vooral om me wat comfortabeler in mn lichaam te voelen
  6.  Hoe ziet je lichaamshaar er uit (dik, dun, veel weinig, donker, licht etc.)? Verschilt per plek maar over het algemeen wel licht en gemiddelde dikte
  7. Voel je je meer zelfverzekerd geschoren? Ja
Reputatie 3
Badge +1

 

  1. Dus wanneer zijn jullie begonnen met je lichaamshaar removen? Ik denk 13
  2. Hoe doen jullie dat (scheren, waxen etcc)? Scheren
  3.  Hoe vaak? 3x per week
  4. Wat scheer je allemaal? Benen, oksels en schaamhaar
  5. Voelt het als een soort behoefte? Ja
  6.  Hoe ziet je lichaamshaar er uit (dik, dun, veel weinig, donker, licht etc.)? Verschilt per plek, maar wel redelijk licht
  7. Voel je je meer zelfverzekerd geschoren? Ja

 

Badge

Hoii

Ik ben nu ook 14.5. Ik ben idd ook begonnen met scheren toen ik 14 was. Ik scheer in de zomer mijn benen en oksels en in de winter alleen m'n oksels ik denk 1x in de week. Bij mij voelt het wel als een behoefte ja, en ik heb het ook nodig. Bij mij is t wel egt verschillend 

Het punt is bij bijv. Je benen scheren is dat het haar idd terug groeit maar ook gelijk donkerder is. 

 

Komt goed!

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Mag ik als jongen deze ook beantwoorden? 😊 ik lees het wel als dat mag ;) en ik heb dit nog gevonden over haargroei en scheren:

https://www.haarstichting.nl/actueel/nieuws/groeit-haar-sneller-en-wordt-het-haar-dikker-na-het-scheren/ 

Liefs Tover xxx

Reputatie 4
Badge +2

Hallo,

Ik ben zelf ook een meisje en scheer mijn schaamhaar ook dus ik ga je vragen beantwoorden!

  1. Ik was deze zomer begonnen, dus ik was ongeveer 12 bijna 13 of misschien zelfs wel al 13. Dit was toen ik alles eraf haalde want ik haalde vaker wel haartjes weg op zichtbare plekken.
  2. Met een scheermes
  3. Hoe vaak ik dat doe verschilt, ik scheer het niet als ik ongesteld ben want dan word mijn scheermes vies. Maar als het te zichtbaar word scheer ik het af.
  4. Ik scheer: oksels, schaamhaar, onderbenen & knieën en heel soms bovenbenen.
  5. Het is wel hygiënischer om te scheren vind ik. En ik vind het ook niet fijn als het gezien word omdat schaamhaar bij mij al heel vroeg is begonnen met groeien (¾ jaar oud) en het opgegeven moment echt te lang word.
  6. Het is bij mij zwart en ook best wel dik dus dit valt wel op.
  7. Ik voel me wel zelfverzekerder omdat ik lichaamshaar bij vrouwen en teveel lichaamshaar bij mannen persoonlijk niet mooi vind.

Reageer