Vraag

Scheren en soa's

  • 2 April 2022
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoi iedereen!!

Ik heb 2 vragen. Is een jongens scheermesje hetzelfde als een meisjes scheermesje.

Ik heb me laatst geschoren met een jongens scheermesje die al eerder gebruikt was door een jongen. Kan ik dan een soa oplopen??

XXX


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi er zijn wel verschillende mesjes voor meisjes en jongens maar eigenlijk zijn ze wel hetzelfde. Volgens mij verschilt alleen het kleurtje en als ze speciaal voor meisjes zijn staat het steeltje geloof ik iets rechter om je benen makkelijker te kunnen scheren qua houding. Maar de mesblaadjes zelf zijn hetzelfde :)  en ik denk niet dat je een soa oploopt door een mesje te gebruiken. Meestal gebruikt iemand tegelijk ook créme of schuim en spoel je het af. Dan is het weer schoon en als het al een tijdje geleden is dat een ander het gebruikte en je hebt het eerst afgespoeld en ook schuim of crème gebruikt is het helemaal oké ☺

Groetjes liefs Julian X

Hey, ik ben het met Julian eens maar ik denk toch dat het niet zo fris is om met hetzelfde mesje te scheren. Maar dat is mijn mening, je moet het zelf weten.

Reputatie 2
Badge

Hoi, volgens mij zijn de mesjes voor mannen wel scherper dan die voor vrouwen en zoals Julian zei dat het handvat anders is. Maar als dit beide zo is maakt dat niet uit. Een soa kan je er niet van krijgen, maar fris is het niet helemaal.

Reputatie 2
Badge

Hoi, volgens mij zijn de mesjes voor mannen wel scherper dan die voor vrouwen en zoals Julian zei dat het handvat anders is. Maar als dit beide zo is maakt dat niet uit. Een soa kan je er niet van krijgen, maar fris is het niet helemaal.

Nog even een aanvulling: 'Volgens De Online Drogist is het verschil tussen de scheermessen de hoek waarin de mesjes staan. De bladen van een mannenscheermesje staan in een grotere hoek, omdat de haren van mannen stugger zijn. Bij de vrouwen is de hoek kleiner gemaakt zodat vrouwen zich minder snel snijden.' Dit vond ik op internet! Hoop dat het je helpt! :)

Reputatie 7
Badge +17

Ja aanvullend het is natuurlijk beter om je eigen mesjes te gebruiken 😊 maarja je vroeg in dit geval of het erg was hetzelfde mesje dat al eens gebruikt was. Maar de anderen hebben gelijk een eigen is altijd beter. Maar de soa hoef je dus niet bang voor te zijn.

Groetjes liefs Julian X

Reageer