Vraag

scheren

  • 4 February 2021
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, k scheer me kt sinds kort, maar k heb een vraagje: hoe kun je je scheermesje schoonmaken? Want als k m onder de kraan hou blijven er nog haartjes in. K heb ook rode bultjes na t scheren. Hebben jullie daar miss tips voor?


2 reacties

Ik laat altijd de wasbak vollopen, werkt beter en is zuiniger. Je kunt het mesje dan onderwater uitschudden zegmaar.

Als je die rode bultjes blijft houden, moet je ook even checken of je mesje niet bot is. Je kunt zo'n mesje niet heeel lang gebruiken, vervang ze op tijd. En natuurlijk niet te hard drukken en niet tegen de haarrichting in scheren.

Hee Iris_uv,

Je kunt je mesje ook schoonmaken door bijvoorbeeld met een tandenborstel de haartjes tussen mesjes weg te halen. Natuurlijk moet je er wel op letten dat je hygiƫnisch werkt, dus gebruik dan een schone tandenborstel of een ander soort borsteltje.

De rode bultjes kunnen ook ontstaan doordat je misschien tegen de haarrichting in hebt gegroeid. Daardoor gaat het irriteren en kunnen die rode bultjes ontstaan. Probeer daar goed op te letten, scheer altijd met de haarrichting mee.

Groetjes,
Simply Me

Reageer