Hey
Ik ben een meisje van 14 en ik wil dus eigenlijk mezelf scheren daar beneden maar ik vind het eng. Ik ben bang dat ik mezelf snij ofzo. Hebben jullie misschien tips over wat ik kan doen? En scheren jullie je daar ook? En hoe?
Hey
Ik ben een meisje van 14 en ik wil dus eigenlijk mezelf scheren daar beneden maar ik vind het eng. Ik ben bang dat ik mezelf snij ofzo. Hebben jullie misschien tips over wat ik kan doen? En scheren jullie je daar ook? En hoe?
Als je bang bent om te scheren, kun je ook ontharingscrème gebruiken.
Ik scheer het wel altijd. Heb mezelf nog nooit gesneden dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Als je wilt scheren heb ik wel wat tips:
- Knip het ergste er eerst af, anders wordt het mesje heel snel bot.
- Even warm douchen voor het scheren zodat de poriën opengaan (of onder de douche scheren natuurlijk)
- Scheer met de haarrichting mee. Dus bijvoorbeeld op je schaamheuvel van boven naar beneden (van je navel naar je vulva). Als je tegen de haartjes in gaat, krijg je rode, jeukende bultjes.
- Spoel je scheermesje na elke 1-2 halen even schoon. Ik laat altijd de wasbak vollopen, dan schudt/klop je onderwater even de haartjes uit je mesje. Dit zorgt ervoor dat het scheren makkelijker en sneller gaat en voorkomt weer die rode bultjes.
- Vervang je scheermesje regelmatig. Met een bot scheermes gaat het voor geen meter en heb je weer veel kans op de rode bultjes.
-Qua scheerschuim, scheergel, oliën, poeders, water, dat moet je voor jezelf een beetje uitvinden wat voor jou werkt. Ik gebruik ook niet altijd scheerschuim, dan doe ik het gewoon met water.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjess
Hoi
Ik snap dat je je eerste keer scheren spannend vind, maar dit is nergens voor nodig. Bij mijn eerste keer was ik ook bang dat ik mezelf zou snijden. Maar geloof me; als je er de tijd voor neemt en je gaat heel rustig en precies te werk dan snij je jezelf echt niet zo maar.
Je hebt al hele handige tips gekregen van
- Wanneer je scheert onder de douche moet je aan het einde van je douche beurt de temperatuur knop even naar koud draaien. Spoel het ‘daar beneden’ dan even af. Op die manier sluiten de poriën zich en heb je minder last van irritatie en rode bultjes.
- Doe na het scheren geen strakke onderbroeken of strings aan. Zo kan het ‘daar beneden’ niet ademen en dat is natuurlijk niet goed. Doe bijvoorbeeld een katoenen oma onderbroek aan (dat is een oversized onderbroek). Je kan ook je pyjama broekje aandoen en daaronder geen onderbroek.
- Gebruik tijdens het scheren een handig, compact spiegeltje die je makkelijk in 1 hand kan vasthouden. Zo kan je goed zien waar en wat je scheert en voorkom je ongelukjes met het scheermesje.
Nou dit waren mijn tips. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je hoeft echt niet bang te zijn om jezelf te snijden. Dit gebeurt niet zomaar. Pak een scheermesje en stap lekker in de douche. Neem de tijd. Komt goed!
soyeonx ♡
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.
hee ik doe het zelf maar je moet met de haren mee anders kan je bultjes krijgen die jeuken en dat heb je liever niet de eerste keer als je veel hebt is het handig als je het meeste deel al wegknipt dit kan je ook in de douche doen maar ook boven de wc en ik zou de eerste keer met je moeder doen want die kan precies uitleggen hoe het moet had ik ook gedaan
groetjes x
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.