Vraag

Scheren


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes… Ik heb me nog nooit geschoren en ik kom nou ongeveer op het punt dat ik dat ‘moet’ gaan doen. Maar ik heb geen idee hoe. Zou iemand me uit kunnen leggen hoe je je precies moet scheren? (Stap voor stap.)
Dan nog een vraagje: scheren jullie je wel of niet bij je geslachtsdelen? En zou je het een beetje een afknapper vinden als iemand dat bijvoorbeeld niet doet?

Ik hoop dat je me kan helpen!

- Anoniempje_2005


11 reacties

Ik raad jou aan om gewoon ergens scheermessen te pakken met zo'n gekleurde strip gel.
Je kunt scheerschuim gebruiken, maar dat is niet per se nodig.
Wel is het aan te raden om zowel je mesje als het lichaamsdeel dat je wilt scheren nat te maken.

Men raadt dan aan om de richting, waarin je haar groeit, in te scheren.
Voor je gezicht betekent dat dus dat je gewoon van boven (waar je neus dus zit) naar beneden (je kin e.d.) gaat.  (vooral iets voor jongens)
Ik besef mij nu pas dat je waarschijnlijk niet je gezicht hoeft te scheren, dus ik verwijderen even een deel van de reactie…

 

Het scheren van je oksels is niet zo heel spannend, ook van boven naar beneden.
Voor het schaamhaar zal ik het gewoon rustig aan doen en kijken wat voor jou het beste werkt.
Scheren kan daar, maar anderen gebruiken ook ontharingscrèmes.
Experimenteer dus een beetje.

Naderhand spoel je gewoon je mesje af met water.
Het is misschien wel iets om een een mesje te hebben voor je schaamhaar en een voor andere delen van je lichaam, maar dat is jouw keuze.

 

Of schaamhaar een afknapper is, kan ik niet zeggen.
Sommigen vinden het wel wat en anderen vinden het mooier als het geschoren is.
Bespreek dat destijds maar met je partner.

Hoi MensPersoon,

Echt heel erg bedankt voor je reactie! Je hebt me erg goed kunnen helpen. 

Als ik het goed begrijp hoef ik dus niet perse scheerschuim of ander spul te gebruiken om te scheren, maar alleen nat maken. Heb ik het zo goed begrepen? Als het antwoord ja is, heb ik nog een vraag: wat heeft het gebruik van scheerschuim dan voor voordeel? Wat voor invloed heeft dat dan aangezien sommigen het wel gebruiken en anderen niet?

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie! Ik hoop dat je ook deze vraag nog even kan beantwoorden.

- Anoniempje_2005

Heyy

Om even terug te komen op je vraag aan MensPersoon.

Als je scheerschuim gebruikt heb je minder kans op irritatie vgm. Daarnaast is het vgm ook verzachtend voor je huid, na het scheren zal die huid ''zacht'' zijn. Ikzelf gebruik altijd scheerschuim ( ben een jongen) . Ook voor schaamstreek. Vind dat gwn chill.

Groetjs

Reputatie 1
Badge

heey @Anoniempje_2005 

 

benen:

zelf gebruik ik voor mijn benen scheerschuim, dit vind ik fijner want dat werkt voor mij soepeler dan alleen water, Begin bij je enkels en werk je weg naar boven toe. Scheer tegen de haargroei in. Druk niet te hard tegen je huid met het scheermes. Maak korte halen. Spoel je scheermes tussen de halen door even af. Voel met je handen of je nog een plekje hebt overgeslagen. Spoel je benen goed af. met koud water. Als ik uit de douche stap smeer ik mijn benen in met een hydraterende crème, dit doe ik om jeuk en rode bultjes te voorkomen. Dit is wat ik doe, je zult hier zelf een eigen maniertje in vinden :). 

 

down there:

hier gebruik ik ook scheerschuim (MAAR probeer het vooral niet ín je vagina te krijgen!) . Ik vind het fijn om met 1 been op de bad rand te gaan staan. Trek je huid een beetje strak met de ene hand en scheer je haartjes af in de richting waarin het groeit.  Zelf vind ik het fijn om een spiegeltje te gebruiken zodat je goed ziet wat je doet. Spoel naderhand het scheerschuim goed weg, en was het daaronder dagelijks met wat water.

ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen, als je nog vragen hebt kun je ze altijd stellen

xxx

 

 

Gewoon uit persoonlijke ervaring, je moet natuurlijk zelf een beetje zoeken wat voor jouw werkt, maar zo'n zakje met scheermesjes van Gillette, scheerschuim kan, gewoon zeep of niks ook, douche in, scheren maar. Als je dan toch bezig bent kan je maar beter zoveel als je denkt dat nodig is scheren. Niemand kan je zeggen, alles eraf of alleen dat eraf of een beetje maar niet helemaal. Dat bepaal je zelf. Waar jij je fijn bij voelt. Want dat is belangrijk. Iedereen weet namelijk, jongens en meisjes, tis soms een heel gedoe. Als je je snijdt, is aftershave ook handig. 

Heyhoi @Anoniempje_2005,

ik zie dat je al super veel hulp hebt gekregen. Toch ga ik ook nog even mijn manier en tips vertellen. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

“Zou iemand me uit kunnen leggen hoe je je precies moet scheren? (Stap voor stap.)”

Ik zelf scheer mijn oksels, benen en schaamhaar. Mijn oksels en schaamhaar scheer ik onder de douche. Ik ga dan eerst mijn haar en lichaam wassen zodat mijn okselhaar en schaamhaar ondertussen kunnen weken. Hierdoor worden de haartjes zacht en is het scheren een stuk makkelijker. Ik gebruik geen scheerschuim, olie of andere dingen om te scheren omdat ik geen irritaties krijg. Ik scheer het dus gewoon nat. Als je wel irritaties krijgt kan je bijvoorbeeld scheerschuim gebruiken of een lekkere zachte olie. Zorg wel dat geen van deze dingen in je vagina komt want dat zorg weer voor irritatie!

De oksels zijn heel simpel; doe je arm omhoog en leg deze in je nek. Scheer vervolgens van boven naar beneden. Je kan ook gewoon van beneden naar boven scheren. Bij de oksel maakt dit niet zo veel uit. Oh en even een kleine tip: ik gebruik een spiegeltje zodat ik goed kan zien of ik alles netjes weg scheer.

Nu gaan we naar het schaamhaar. Dit is een stuk gevoeliger en lastiger, dus je moet hier goed de tijd voor nemen. Zorg dat je als eerst een scherp scheermesje hebt. Een bot scheermesje scheert niet lekker en je krijgt er irritatie van. Vervolgens trek je met je ene hand de huid strak en scheer je met de andere hand. En scheer met de richting van de haartjes mee, niet tegen de richting! En echt helemaal ‘daar beneden’ deed ik altijd door een spiegeltje op de grond te leggen en erboven te hurken. Zo kan je alles goed zien en netjes wegscheren en voorkom je ongelukjes met het mesje. 
Wat je gebruikt om te scheren moet je zelf even uitvinden. Probeer van alles en kijk wat het fijnst is en waar je geen irritatie van krijgt. Ik scheer het dus gewoon nat.

Als laatste gaan we naar de benen. Dit is ook super makkelijk en kan je gewoon wegscheren op je eigen manier. Je kan alle richtingen scheren en ook hier weer maakt het niet uit wat je gebruikt om mee te scheren. Ik zelf scheer mijn benen niet maar epileer ze met een epileer apparaat. Zo blijven de haren twee weken weg. Dit is super fijn omdat ik veel te lui ben om mijn benen om de drie dagen te scheren ha ha!

Nou dat was het. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Nu naar de vraag:

“Scheren jullie je wel of niet bij je geslachtsdelen? En zou je het een beetje een afknapper vinden als iemand dat bijvoorbeeld niet doet?”

Ja, ik scheer dus mijn schaamhaar. En of het een afknapper is is eigenlijk een hele lastige vraag. Dit is namelijk een mening. Sommige vinden schaamhaar echt totaal niet erg. En andere vinden het vies en onverzorgd. Ik zelf vind haar bij je geslachtsdeel niet erg. Als iemand het lekker laat staan boeit dat mij echt niet. Bij iedereen groeit daar haar en of je het scheer of niet is je eigen keuze. Het is tenslotte jou lichaam!

Pff, nou dit is echt een super lang bericht geworden. Sorry daarvoor! Ik hoop in iedere geval dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen. Veel succes met het scheren, zet ‘m op ;-)

Groetjes soyeonx.

Hoi MensPersoonKaas123anoniempjuhh123Angovis en soyeonx,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik heb er echt iets aan en jullie hebben me goed kunnen helpen. Ik vind het namelijk best spannend. Ik ben namelijk bang dat ik me misschien snij, dat ik iets verkeerd doen, of dan ik hele erge irritaties krijg, dus mij helpt altijd om helemaal uit te zoeken hoe het werkt en wat je moet doen. Dan weet ik precies wat me te wachten staat en vind ik het een stuk minder eng. Daarom vroeg ik dit allemaal hier op het forum.

Dankjewel voor jullie hulp! Al mijn vragen zijn beantwoord  en nou vind ik het een stuk minder eng om me voor de eerste keer te gaan scheren. 

Als je naderhand bedenkt dat je nog een tip had, tips zijn altijd welkom!

- Anoniempje_2005

Heyhoi @Anoniempje_2005,

geen dank hoor ;-)
Wat fijn om te horen dat je je door onze tips je wat veiliger en meer voorbereid voelt.
Ik snap dat je het spannend vind en dat je bang bent dat je jezelf perongeluk snijd of dat je irritaties krijgt. Ik vond mijn eerste keer scheren ook heel spannend, maar ik vond het ook weer een leuke ervaring ha ha!
Als je het heel rustig aan doet en er de tijd voor neemt snijd je jezelf echt niet zomaar. Ik heb mezelf nog geen één keer gesneden omdat ik me niet haastte. 
Het kan inderdaad wel zijn dat je irritatie krijgt (vooral rondom je bikini lijn) omdat dit je eerste keer scheren is en je lichaam is hier niet aan gewend. Gelukkig gaan de irritaties snel weg. Dit hoort er helaas ook gewoon bij. Je moet zelf uitvinden wat voor jou het fijnst is en waar jij geen irritatie van krijgt. Succes!

Groetjes soyeonx.

Hoi MensPersoonKaas123anoniempjuhh123Angovis en soyeonx,

Intussen zijn we alweer een hele tijd verder aangezien ik heel lang niet meer online ben geweest op dit forum. In die tussentijd heb ik me dus al meerdere keren geschoren en het gaat heel goed. Ik vind het niet meer spannend en krijg geen irritaties. 

Alleen nog niet alles is achter de rug. Ik scheer namelijk alleen nog maar mijn oksels. Ik ben er nog niet echt aan toe om het “daarbeneden”  ook te scheren en mijn benen zijn nog niet nodig, aangezien ik daar nog geen donkere haren heb. Maar dat komt later allemaal wel. 

Wat ik nu alleen nog wil zeggen is: echt heel erg bedankt voor al jullie reacties, antwoorden en tips. Jullie hebben me heel erg goed kunnen helpen en ik vind het nou niet meer erg om mezelf te scheren. Ik ben er nog niet helemaal vaardig mee, want soms gaat het nog onhandig, maar dat zal vanzelf vast allemaal goedkomen. Heel erg bedankt in ieder geval!

- Anoniempje_2005

Heyhoi @Anoniempje_2005,

wat leuk dat je weer terug bent!
Heel fijn om te horen dat alles goed gaat en je het niet meer spannend vind om te scheren. De oksels zijn een goed begin. Zo krijg je het scheren een beetje onder de knie. Ik zelf vind mij oksels altijd erg irritant omdat ik niet goed bij alle plekjes kom ha ha! Maar als je nog niet klaar bent voor de bikini lijn dan blijf je nog even bij de oksels. Misschien dat je ooit met je benen kunt beginnen? Maar wat je zegt is iederdaad waar: het komt wel :-)
Veel succes nog verder!

Groetjes soyeonx.

Hoi soyeonx,

Dankjewel voor je reactie en ik snap wat je bedoelt met dat je niet bij alle plekjes komt. Dat heb ik zelf namelijk ook, maar dan probeer ik gewoon zoveel mogelijk weg te halen en daar laat ik het dan bij. 

Dat ik misschien ook zou kunnen proberen om een keer mijn benen te scheren is opzich wel een goed idee, maar ik heb daar alleen nog geen donkere haartjes. Dus dan wacht ik gewoon totdat het echt nodig is aangezien de haartjes steeds harder en sneller terugkomen als je ze scheert. 

Alsnog bedankt voor je reactie!

 

- Anoniempje_2005

Reageer