Vraag

Scheren

  • 3 May 2018
  • 9 reacties
  • 440 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey forum mensjes!

Ik ben 15 jaar en ik merk dat ik al wat gezichts beharing en ook aardig veel haar bij mijn kruis. Ik wil het graag scheren, maar ik weet niet welke mesjes hier voor nodig zijn en hoe ik uberhaupt moet sheren.
Heeft iemand tips?

~JuSo

9 reacties

Als het goed is werken de meeste standaard mesjes ook, maar ookal zou het kunnen werken raad ik normale messen niet aan (waarmee je dingen snijdt) .

Geen idee welk effect scheerschuim heeft trouwens.

Voor het scheren zelf zeggen mensen dat je "in dezelfde richting als de haren" moet scheren, maar meestal is dat gewoon naar beneden.
Ik raad het jou aan om het eerst op een arm of been uit te testen, zodat je weet wat je kunt verwachten.
Hoi!

De scheermesjes in de winkel werken allemaal wel. Je hebt er met meerdere mesjes op een rij, die een gladder resultaat zouden moeten geven. Goedkopere mesjes geven meer kans op kleine snijwondjes, die op zich meestal niet ernstig zijn, eerder vervelend.

Scheerschuim maakt je huid gladder, en verzorgt de huid. Als je een gevoelige huid hebt, kan je dit gebruiken.

Kan je dit met je vrienden bespreken? Misschien hebben zij hier ervaring in, en kunnen ze je advies geven.

Groetjes
x
Hi JuSo,

Van gezichtsbeharing heb ik nog geen verstand, we hebben nog niks en onze broer van 16,5 ook nog niet en papa heeft na een week of twee amper iets wat op een baardje en snor lijkt, dus denk dat we jou daar niet echt bij kunnen helpen.

Ik denk dat de meeste mesjes. Wegwerp of die je kunt vervangen wel goed zijn. Misschien vragen of je van papa een keertje een mesje mag proberen en als het goed werkt, misschien zelf kopen.

Scheerschuim of gel is altijd wel goed voor je huid enzo, zoals @100Divergent11 al uitgelegd heeft.

Schaamhaar hebben we ook niet veel, maar dat hebben twin en ik wel weggehaald, maar dan met ontharingsschuim van de Kruidvat. Als je helemaal weg wilt is dat wel goeie. Ff eerst klein stukje proberen en de gebruiksaanwijzing lezen en niet te lang en ook niet te kort laten zitten en dan wegwrijven onder de douche. Wij doen het met een washandje wegwrijven. Er zit wel een plastic spateltje bij, maar dat hebben we wel een keertje geprobeerd, maar vinden washandje handiger. Nou ja, eigenlijk is het een doekje wat we gebruiken, maar is ongeveer hetzelfde. Het voelt lekker zacht en glad als we het gebruikt hebben. Je kunt je piemel en ballen ook gewoon doen, maar beter niet op je eikel smeren, want misschien irriteert dat (hebben we niet geprobeerd en we hebben een lange voorhuid dus onze eikels zijn sws niet bloot als ie slap is) en altijd goed handen wassen en niet in je ogen wrijven of door haar dat je niet kwijt wilt, dus op je hoofd bijvoorbeeld. Als je konthaar hebt, dus tussen je billen (hebben wij niet) kun je ook schuim gebruiken, want een vriend van ons doet dat en dan is alles weg en lekker glad enzo.

Nog een tip voor als je niet ontharingsschuim durft te kopen: maak een soort boodschappenbriefje en schrijf het daar op en doe net of je iets voor je moeder of zus moet kopen. Maar natuurlijk is het voor jou zelf en heb je al even op de site gekeken hoe die bus eruit ziet (beetje roze) en dan kun je gwn kopen.

Als je toch wilt scheren, denk ik zoals @MensPersoon dat alle scheermesjes wel werken. Misschien als het nu lang is, zoals ik een beetje begrijp, kun je het eerst een beetje korter knippen met een schaar of een tondeuse met van die plastic opzetkammetjes gebruiken. Met die tondeuse kun je niet in je velletje knippen en is het overal even lang en netjes. Als je dan toch kaal wilt scheren doe je met scheerschuim en een scheermesje.

Wij hebben er geen ervaring mee. Alleen een paar keertjes gezien dat vrienden het doen.

Onze zus heeft speciale scheermesjes, want als ze het dan eerst een beetje (bij dr kut, zeg maar) nat maakt met water en dan met dat speciale scheermesje erover gaat komt er schuim uit het mesje. Das wel grappig om te zien. Er zit een soort zacht kussentje op het mesje en als het nat wordt gaat het schuimen en glijdt het lekkerder ofzo en is de huid zachter, idk precies. Het is niet dat we er elke keer bij zijn, zeg maar.

Die mesjes zijn wel superduur geloof ik. Ik snap niet dat ze niet gewone mesjes koopt met speciaal vrouwen scheerschuim, want dat hebben ze bij kruidvat en ook andere als etos en trekpleister denk ik.

Ik zou zeggen probeer ff wat en kies daarna welke beste is.

Wil je helemaal kaal bij je piemel of alleen beetje minder bush of wat?

Groetjes,
M&M’s
Over soorten scheermessen gesproken:
Als je van plan bent er een lang te gebruiken of je hebt een gevaarlijke badkamer, dan zou je in feite zo'n oud model kunnen kopen.
Misschien is dat op langer termijn goedkoper.

Ik weet dat dit of topic is, maar toch;
@M en Ms:
"Onze zus (...) Das wel grappig om te zien."
Eh,wat?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik scheer 'alles' met hetzelfde mesje. Natuurlijk gebruik ik een ander mesje voor alles behalve het gezicht, maar wel hetzelfde type. Ook is er niets anders wat betreft scheerschuim. Het gaat altijd uitstekend en heb nog nooit last gehad, maar het zal vast erg verschillen per persoon.

Off-topic (@MENSPERSOON);
@M en Ms is inderdaad een heel interessant figuur (en dat is alles behalve negatief bedoeld). Wat die jongen allemaal meemaakt, het lijkt wel een film.
@MensPersoon,

Oh ja, wat grappig is, is dat je eerst geen schuim hebt en dan ineens wel. Ik vind dat grappig :)

Maar ik heb het natuurlijk weer een beetje anders opgeschreven en nu lijkt het alsof onze zus ons is komen roepen om te kijken hoe ze haar schaamhaar scheert.

Het is natuurlijk anders gegaan. Onze zus is altijd blij als ze nieuwe spulletjes heeft gekocht en dan is ze enthousiast en twin en ik zijn dan altijd belangstellend en onze andere broers niet. Dus gaat ze enthousiast vertellen over bijvoorbeeld die nieuwe mesjes en dan zeggen we ah en oh en hoe is het mogelijk, maar dan heel lief bedoeld.

Vervolgens gebeurt er daarna dagenlang niks en toevallig was onze tube tandpasta op en dus gaan we er eentje bij haar halen en toen was ze net van plan onder de douche te gaan en was al uitgekleed. Ze pakt eerst nog even een nieuwe tube voor ons uit haar badkamer en toen zag ik dat ze die mesjes klaar had liggen om haar schaamhaar te gaan scheren. (Volgens ons doet ze dat best vaak, want ze heeft nooit veel schaamhaar als ze al heeft) Dus ik roep zoiets van “zijn dat die nieuwe mesjes?” en zij zoiets van “ja, moet je kijken hoe dat werkt” en wij “ja, ok, dus we kijken ff en zien dat schuim ineens uit dat mesje komen en denken “cool”. Vervolgens gaan we onze tanden poetsen en verder niks.

We vinden onze zus wel knap en ze ziet er ook wel goed uit met mooie borsten, buikje en billen enzo, maar ja, het blijft een meisje hè en wij vallen op jongens en niet op meisjes.

Verder is bloot voor ons niet iets seksueels, zeker niet met meisjes en met onze zus al helemaal niet. We gaan al van kleins af aan naar een naturistencamping en het naaktstrand.

Vanmiddag hebben we ook met onze zus bloot in het zonnetje gelegen in de tuin, dus we zien elkaar best vaak bloot. Dat hebben we zelf amper in de gaten. We zien onze broers ook vaak bloot, staan met ze onder de douche, zitten met elkaar in de sauna etc.

Is dat een uitleg waar je wat mee kunt?

En dan nog een vraagje aan jou: “wat bedoel je met ”een gevaarlijke badkamer”. Is dat een gevalletje autocorrectie of wat?


@Daan,

Ik vind het af en toe wel een slechte film waar ik/we dan weer in terecht ben/zijn gekomen (zoals ons misbruik), maar we proberen er altijd het beste van te maken. That’s life en als je de saaie dingen als eten, slapen, school enzo weg laat, lijkt het al snel spannender dan dat het in werkelijkheid is :P


@JuSo,
Wil je helemaal kaal bij je piemel of alleen beetje minder bush of wat?
Lang haar kun je beter eerst trimmen of knippen voordat je gaat scheren, anders raakt je scheermesje snel "verstopt" en bot.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hai,

Wat grappig, ik heb altijd geleerd tegen de haarrichting in te scheren.

Scheerschuim gebruiken is altijd wel een aanrader. Als je denk 'huh waarom zou ik dat doen?' probeer het dan maar een keer zonder en daarna met. Je voelt meteen het verschil.

Schaamhaar scheren kan enorm gaan irriteren in het begin. Dat komt omdat die huid gevoeliger is. Mijn zus zweert bij het gebruik van rollerdeo nadat ze daar heeft geschoren, maar ik krijg hoe dan ook rode bultjes en jeuk...
Als jij dit ook hebt is die ontharingscrème die @M&M's heeft uitgelegd natuurlijk een hele mooie optie.
Btw, bultjes verwijdenen ongeveer in 1 à 2 weken.

Off-topic
Het is een echte drama film @M&M's. Klassieke goede en slechte tijden wisselen elkaar af. Nu alleen nog een goed einde bedenken en je kunt er zo mee naar een regisseur ;)

Gr. Pin
Om maar een reactie te geven:
"Is dat een uitleg waar je wat mee kunt?"
Ja.
Ik had al uit eerdere topics begrepen dat jullie geen probleem hadden met naakt zijn binnen jullie familie e.d. , maar het scheren had ik niet helemaal verwacht. Met context klinkt het een stukje logischer.

"En dan nog een vraagje aan jou: “wat bedoel je met ”een gevaarlijke badkamer”. Is dat een gevalletje autocorrectie of wat?"
Absoluut geen autocorrectie, ookal staan er overal rode golfjes onder mijn tekst.
Min of mee een grapje vanwege het feit dat het practisch het blad van een mes is, dus als je tijdens het scheren aangevallen zou worden door iets...
Misschien handig in gebieden met slangen.

Dus @Juso, zijn al je vragen en meer nu beantwoord?
@MensPersoon,

Sommige dingen zijn voor mij en mijn twin vanzelfsprekend en zonder bijbedoelingen, maar niet altijd is dat misschien uit de tekst op te maken, dus ik snap de verwarring wel, maar neem van mij aan dat we misschien wel vrij zijn met bloot en die dingen, maar we doen geen rare dingen, ons misbruik uitgezonderd, maar ja, daar hadden we nu ook weer niet om gevraagd. Daarom doen we waarschijnlijk ook wel dingen die niet altijd precies bij onze leeftijd passen qua seks, maar ja, we can't help it. We doen ons best om er iets van te maken.

Ok, ik dacht misschien had er “gezamenlijke badkamer” ofzo moeten staan, maar dan snapte ik het ook niet precies. Nu snap ik het wel :)

Ok, dan is alles weer duidelijk en opgelost :D

En dan schakelen we na dit uitstapje nu weer over naar @JuSo.
Ok, @JuSo, kom er maar in met de update over het “scheren”.
Voor welke mesjes kies je of ga je toch overstappen op ontharingsschuim of iets anders?


@Pin,
We zijn voorlopig nog niet toe aan een einde 🙂, maar we snappen wel wat je bedoelt, dus no worries en een goed einde is altijd beter als een slecht einde ;)

Groetjes,
M&M’s

Reageer