schamen voor schaamhaar (en borsten)

  • 7 April 2021
  • 3 reacties
  • 203 Bekeken

Badge

Hoi iedereen ik ben een meisje van 12 en ik zit in groep 8. Ik en mijn vriendin hebben al veel schaamhaar en borsten maar de rest van de meisjes nog niet!

We gaan elke maand naar zwemmen en we zitten in één groot hok met alle meisjes maar daar schamen we ons dus. Wat kunnen we doen?

 

 

 


3 reacties

Reputatie 2
Badge +2

heyy,

op die lefetijd is het echt helemaal normaal! waarschijnlijk schamen de andere meiden zich er voor dat ze het nog niet hebben, wat je het beste kan doen is tijdens het omkleden je even omdraaien maar er gewoon niet te veel aandacht op vestigen, dan is het in een paar seconden klaar en hoef je je over niks zorgen te maken!

Kuzz

De een is nou eenmaal wat eerder dan de ander. Dit is idd een hele normale leeftijd. Je kunt er niks aan doen dat je een ‘voorsprong’ hebt of de andere meiden maar daar is ook niks mis mee. Je hoeft je daar echt niet voor te schamen. En Kuzz heeft waarschijnlijk ook gelijk dat het voor de anderen misschien wel omgekeerd is. Op dit forum zijn ook al verschillende topics over meiden die zich ervoor schamen dat ze wat later zijn dan anderen. 

Lichamelijke ontwikkeling is echt niks om je voor te schamen. Of je nou vroeg of laat bent, het maakt echt niet uit.

Als je er nou heel erg mee zit, kan je je, zoals hierboven al beschreven, idd even afwenden als je je verkleed en eventueel is scheren ook nog een optie. Dat moet je voor jezelf bepalen. Maar denk niet dat het moet of dat dat de norm is. Ook helemaal prima als je het gewoon laat staan, niks om je voor te schamen. Maar het is een optie. 

Reputatie 3
Badge +2

Het is helemaal niet vreemd hoor als je op de twaalfde nog geen borsten en schaamhaar hebt. Maar je hoeft je toch ook niet te schamen voor je vriendinnen?

Reageer