Vraag

schaamhaar scheren, hoe doe je dat?

  • 25 May 2021
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Badge

Ik wil dus eigenlijk graag mijn balhaar scheren maar ik heb geen idee wat ik hier allemaal voor nodig heb. Heeft iemand misschien dingen die hij aan of afraadt? Alvast bedankt voor je reactie!


1 reactie

Het is vrij simpel hoor. Als je het wilt scheren, heb je een scheermesje nodig en iets van scheerschuim of -gel.

Qua tips:

  • ​​​​​​​Zorg dat je een scherp mesje gebruikt. Scheer niet te vaak met hetzelfde mesje. Een bot mesje zal resulteren in veel irritatie, bultjes, ingroeide haartjes, etc. Vervang het mesje dus op tijd.
  • Maak je mesje tussentijds schoon.  Als er te veel haar in de mesjes zit, zal hij niet zo goed meer scheren en zal je dezelfde problemen ervaren als bij een bot mesje. Ik laat vaak de wasbak vollopen zodat je je mesje daarin kan uitspoelen/uitschudden. Zo hoeft de kraan niet te blijven lopen. Spoel je mesje om de 1-3 halen uit.
  • Knip voorafgaand aan het scheren het ergste er al vanaf. Een mesje zal moeite hebben met veel lange haren. Knip of trim het dus eerst tot een scheerbare lengte.
  • Scheer altijd met de haarrichting mee. Het eindresultaat is misschien iets gladder als je tegen de haarrichting in scheert maar vaak resulteert dit weer in jeuk, bultjes, ingegroeide haartjes en dergelijke irritaties. Om dit te voorkomen kan je dus het beste met de groeirichting mee scheren.
  • Mochten er nou wel zulke irritaties zijn ontstaan. Laat het dan even met rust zodat de huid zichzelf kan herstellen. Ga niet scheren als de huid nog niet is hersteld.
  • In de schaamstreek (zowel bij mannen als bij vrouwen) heb je te maken met flexibele huidplooien. Gebruik altijd beide handen om wondjes te voorkomen. Eentje om te scheren en de ander om het desbetreffende stuk huid een beetje strak te trekken.
  • Oefen geen druk uit op het mesje. Laat hem gewoon over de huid heen glijden. Als je hard gaat drukken zal je weer last krijgen van de inmiddels bekende irritaties. Laat het mesje het werk doen.
  • En misschien nog wel de belangrijkste van allemaal; Neem de tijd. Als je dit allemaal heel haastig probeert te doen, ga je daar spijt van krijgen. Neem vooral in het begin even de tijd om uit te vogelen wat voor jou werkt.

Het lijkt allemaal moeilijker dan dat het daadwerkelijk is. Je krijgt snel genoeg onder de knie.

Reageer