Skip to main content

hey, ik ben een meisje van 13 jaar.

voordat ik begin wil ik even zeggen dat ik af en toe nog wel online ben maar alleen als ik er weer eens aan denk dat dit platform bestaat!

ik zit ergens mee, ik krijg al schaam haar en ik scheer me weleens met het scheermesje van mijn moeder. zij weet dit nog niet omdat ik het echt niet durf te vertellen dat ik mij graag wil scheren. 

ik heb hier best wel last van want ja het is gewoon irritant dat je dat steeds stiekem moet doen ofzo.

(vandaag had ik mij perongeluk geschaafd toen ik het haar eruit wou halen😅. nu heb ik een snee en hij is best diep dus pas op mensen! ik heb gezegd dat ik me aan de douche heb geschaafd als excuus 😜

hebben jullie tips? xxx

@anoniemja dat is in elk gezin anders hier doen we niet moeilijk over bloot zijn. Ik ben nog helemaal kaal en glad daar maar als ik schaamhaar ga krijgen laat ik het ook door m’n vader, moeder of oudere broer scheren. Niet alleen de randjes maar alles

Hey, bij bijvoorbeeld de kruidvat kun je voor weinig al "vrouwen scheermesjes"  kopen. Die zijn heel veilig en met wat scheerzeep werken ze heel goed. En je er echt aan snijden is bijna niet mogelijk. Om er 1 te noemen:Twin lady pouch is heel goed. En niet duur. Het is namelijk beter om je eigen mesje te gebruiken. Moet lukken zo! 

Liefs Tover xxx

Hee,

ik vond dit ook heel spannend om te zeggen, maar uiteindelijk viel het heel erg mee (nadat ik twaalf minuten in de keuken stond te twijfelen of ik het durfde). Ik had gezegd: Mam, vind je het goed als ik af en toe je scheermesje leen? En toen hop twee dagen later kreeg ik een eigen. Je ouders zijn ook door deze situatie gegaan, dus waarschijnlijk begrijpen ze wel hoe je je voelt! Hoe je moet scheren kan je ook aan je ouders vragen, of je zoekt het op internet, dat is aan jou. Je hoeft je niet te schamen omdat je je wilt scheren, dat is normaal en het hoort bij het leven.

succes!! 
xx

Reageer