schaamhaar scheren

  • 8 May 2021
  • 3 reacties
  • 347 Bekeken

Badge

Hoi, paar vraagjes alleen voor meisjes:

  1. Hoe oud ben je? En heb je al geschoren daarbeneden?
  2. ik ben 13 en wil dat wel want het wordt zomer en als ik dat niet doe kan ik geen bikinis dragen. Of hebben jullie daar een andere oplossing voor?
  3. ik mag het dus niet zonder mijn moeder doen. Jullie ook? Dat lijkt mij dus echt awkward en ik zou waarschijnijk echt voor een week de hele wereld willen ontwijken.
  4. ik voel me nog zo jong!!!!!!!!

3 reacties

Hi! 

1. 15, ik heb mijn schaamhaar wel al eens geschoren. 

2. Er is geen minimum leeftijd voor wanneer je kunt beginnen te scheren. Als jij denkt dat het handig is voor als je een bikini draagt of als je vind dat er teveel haar is en je voelt je er gewoon niet fijn bij en wilt er vanaf. Je kunt het scheren met zo n wegwerp mesje die je ook voor je benen gebruikt. Of je kunt het knippen. 

3. Vraag je moeder waarom je het niet mag doen. En daarbij, ze kijkt vast niet elke dag of je het geschoren hebt of niet. Je kunt het gewoon doen. 

Je bedoelt de hele wereld vermijden omdat je je schaamt voor het scheren? Heel veel meiden en jongens scheren hun schaamhaar. Ook jou ouders toen ze jou leeftijd waren waarschijnlijk. Hier is helemaal geen schaamte bij. 

4. Zoals ik zei, er is geen minimum leeftijd voor beginnen met scheren :D

 

Ik zou wel voorzichtig zijn met scheren. Als je je benen al eens geschoren hebt, weet je hoe het moet.  Tegen de groeirichting van het haar scheren. Misschien kun je ook alleen de boven kant scheren zodat je haar niet meer zichtbaar is als je een bikini aan hebt. 

 

Succes!

  1. Hoe oud ben je? En heb je al geschoren daarbeneden? Ik ben 17. Ik scheer het idd
  2. ik ben 13 en wil dat wel want het wordt zomer en als ik dat niet doe kan ik geen bikinis dragen. Of hebben jullie daar een andere oplossing voor? Als je graag een bikini draagt, dan is het idd wel zo fijn als je je bikinilijn in ieder geval geschoren hebt.
  3. ik mag het dus niet zonder mijn moeder doen. Jullie ook? Dat lijkt mij dus echt awkward en ik zou waarschijnijk echt voor een week de hele wereld willen ontwijken. Dat lijkt me ook erg ongemakkelijk ja. Waarom wil ze er per se bij zijn? Kun je haar niet overtuigen dat je het best zelf kan. Probeer gewoon aan te geven dat je het niet prettig vindt als ze daarbij zou zijn. Dat zal ze toch wel begrijpen. Als ze zich er nou niet bij neerlegt, kan je er nog voor kiezen om je ondergoed of bikinibroekje aan te houden en alles daaromheen te scheren. Dan zit je iig niet volledig naakt voor je moeder.
  4. ik voel me nog zo jong!!!!!!!! Het is heel normaal om op je dertiende schaamhaar te hebben hoor. Het scheren daarvan is dus ook helemaal niet gek.
Reputatie 3
Badge +2
  1. Hoe oud ben je? En heb je al geschoren daarbeneden? Ik ben 13 jaar oud en ik scheer me regelmatig daarbeneden. 
  2. ik ben 13 en wil dat wel want het wordt zomer en als ik dat niet doe kan ik geen bikinis dragen. Of hebben jullie daar een andere oplossing voor? Ik scheer gewoon, maar het is echt niet erg als je dat niet doet. Niet scheren is heel normaal voor mensen van jouw leeftijd. 
  3. ik mag het dus niet zonder mijn moeder doen. Jullie ook? Dat lijkt mij dus echt awkward en ik zou waarschijnijk echt voor een week de hele wereld willen ontwijken. Mijn moeder weet niet dat ik het doe, we hebben het er ook nooit over gehad. Ik heb op het internet gezocht hoe je je schaamhaar scheert. Maar het scheren zelf (benen, oksels) heeft mijn moeder me zelf geleerd, ik droeg gewoon een korte broek dus het was helemaal niet awkward en ik vond het juist wel lief dat ze me hielp. Ik begrijp wel dat je dat niet wil! Dat moet je ook tegen haar zeggen. 
  4. ik voel me nog zo jong!!!!!!!! Schaamhaar hebben en scheren is supernormaal op je leeftijd, maar als je het toch niet wil hoeft het ook niet!

Reageer