Vraag

schaamhaar scheren

  • 31 August 2020
  • 2 reacties
  • 190 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een meisje en ik heb steeds moeite met mijn schaamhaar scheren. Ik wil het t liefst gewoon glad hebben omdat ik me daar fijner bij voel maar elke keer als ik scheer moet mijn haar wsl weer wat langer zijn want als k het eerder scheer doet het pijn… ik krijg ook de heletijd jeuk en ingegroeide haartje en ook pijn doordat mijn huid met net ietsjes terug gegroeide haar wrijft tegen mijn onderbroek maar als ik mijn stoppels probeer te scheren doet het ook weer pijn en ook als mijn haar net terug is gegroeid zitten er allemaal velletjes bij 

kan iemand mij plsss helpen 


2 reacties

Scheer met de haartjes mee het is niet helemaal weg en krijgt stoppels maar is toch wat minder voor ingegroeide haren. Of trim het dat gaat tegen je confort in maar is toch wat veel beter vind ik.

Wat heel belangrijk is, is dat je een scherp scheermesje gebruikt. Met een botte krijg je idd problemen als jeukende bultjes, stoppels, enz. Dus zorg echt dat hij scherp genoeg is.

Wat je verder nog kunt doen, is voor het scheren warm gaan douchen (bad kan natuurlijk ook). Dit zorgt ervoor dat de porieën open gaan staan. Dan zou ik kleine stukjes tegelijk met het scheerschuim, scheergel, bodylotion, etc. insmeren en dan met een scherp scheermesje met de haarrichting mee scheren. Dat is misschien nog wel het belangrijkste van allemaal. Als je dit niet doet, krijg je die jeukende bultjes.

Korte halen en niet te hard drukken, laat het mesje het werk doen, alleen eroverheen laten glijden. En na iedere (2) halen moet je je mesje even schoon maken. Ik laat altijd de wasbak vol lopen zodat ik dan onderwater de haartjes eruit kan spoelen/schudden/kloppen zegmaar. Als de mesje ‘verstopt’ zitten, gaat het ook niet lekker.

Als je klaar bent met scheren, kan je nog even met koud water afspoelen zodat de poriën weer dicht gaan. Daarna luchtig/lossig ondergoed aantrekken. Als je meteen heel strak ondergoed aandoet, gaat dat ook irriteren.

 

En als je nou helemaal geen zin meer hebt in dicht hele proces, kan je ook nog op zoek naar alternatieven. Ontharingscrème bijvoorbeeld.

 

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Groetjess

Reageer