Vraag

schaamhaar scheren?

  • 18 July 2020
  • 2 reacties
  • 339 Bekeken

Badge

Heeyy  ik ben een meisje van 12 jaar, over een paar weken ga ik naar de brugklas. Ik moet dan ook gaan douchen met gym, en ik vraag me af of ik mijn schaamhaar moet scheren. Zelf voel ik me er ongemakkelijk bij als ik met vriendinnen naakt ben, omdat ik best wel veel schaamhaar heb. Dus dat vermijd  ik dan ook. Dus stel ik zou gaan scheren moet ik dat dan ook aan mijn ouders/moeder vertellen? Wel scheer ik sinds kort al mijn oksels. De reden waarom ik twijfel is omdat en ik durf het niet te zeggen, en ik ben bang dat ik straks de enige ben die het helemaal kaal heeft... pls  help me!!


2 reacties

Hoi, bij de jongens heb ik nog nooit gedouchet na de gym op de middelbare, niemand deed dit. Weet niet hou dit bij de meiden was maar doe wat jij wilt. Scheer als je dit fijner vind scheer niet voor de mening van anderen. Dit werkt ook andersom.

Ik zou het er lekker afhalen. Vind ik persoonlijk ook wat frisser en verzorgder. Ik denk dat je met kaal ook wel goed zit als jullie moeten douchen. Kaal is tegenwoordig heel erg in de mode, maar het kan dat andere meisjes in de brugklas daar nog helemaal niet mee bezig zijn. Er zullen misschien zelfs nog wel meisjes tussen zitten die helemaal niets hebben omdat ze nog niet in de puberteit zitten.

Maar goed, als iedereen het nou laat staan, is er een grote kans dat jij trendzetter wordt. Je zult dan zien dat er steeds wat meer meisjes gaan scheren. Maar ik denk dat je zeker niet de enige zal zijn.

 

Of je dit met je moeder moet bespreken, hangt ook een beetje af van de sfeer die bij jullie thuis hangt rond dit soort onderwerpen. Al zijn jullie daar nou heel open en makkelijk over zijn, kan je het hier natuurlijk even met je moeder over hebben, misschien heeft ze nog een paar tips voor.

Als je besluit om het wel te gaan scheren, zou ik even op dit topic op zoek gaan naar tips. Anders loop je straks misschien rond met allemaal ronde bultjes. Topics over schaamhaar zijn er hier genoeg.

 

Groetjess:kissing_heart:

Reageer