Vraag

Schaamhaar scheren


Reputatie 2
Badge +1

Hooi ik ben een meisje van 14 jaar en ik scheer mijn schaamhaar denk ik nu al langer dan een half jaar, maar elke keer als ik het scheer dan komen er van die rode bobbeltjes op en die jeuken heel erg en prikken ofs wat dus erg pijn doen (met name als ik een strakke spijkerbroek draag) 

Ik heb zelf best veel opgezocht op internet voor advies enzo hieronder zal ik ff uitleggen hoe ik het nu dus scheer:

1. Haartjes laten weken onder de douche

2. Scheerschuom aaan brengen

3. Huid straktrekken

4. Met de groeirixhting mee scheren. 

Maar elke keer als ik dus klaar ben met scheren komt er dus van die rode bultjes en ik kom er niet vanaf!

Heeft iemand tips hoe ik het beter kan doen?

Hoe scheer jij je schaamhaar?

Hebben jullie hier ook last van?


11 reacties

Misschien gebruik je te botte mesjes, je kan ook een trimmer gebruiken, die geven geen stoppels en ingegroeide haartjes.

Je doet de belangrijkste dingen eigenlijk al goed. Wat ik nog zou kunnen bedenken is om regelmatig je mesje te checken of ie nog scherp genoeg is. Regelmatig vervangen want met een bot scheermesje krijg je snel bultjes.

En heel vaak je mesje schoon spoelen. Ik laat altijd de wasbak vollopen en na elke twee halen ofzo ff alle haartjes onderwater eruit schudden/kloppen/spoelen. Als je mesje (overdreven gezien) verstopt zit, gaat 't ook niet echt lekker.

 

Hoop dat het werkt.

Groetjess

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt zelf maak ik het mesje na elke haal schoon en misschien moet ik het mesje dus vervangen.

Ik heb trouwens nog een vraag: Hoelang blijven die rode bultjes en moet ik er iets tegen doen of gaan ze vanzelf weer weg? 

Lijkt me dat de bultje wel vanzelf weggaan maar als je natuurlijk blijft scheren blijven ze geïrriteerd. Misschien handig om ze even te wachten totdat ze weg zijn. 

Heyhoi @Anoniempjeeee1,

je doet al heel veel dingen goed, super! 
Naast de tips die je al hebt gekregen heb ik ook nog wat tips voor je. Ik had eerst ook last van irritatie dus ik heb een beetje ‘ervaring’ ha ha. Ik hoop dat deze tips voor jou ook werken.

  1. Probeer iets anders i.p.v. scheerschuim. Misschien is dat de reden waardoor je irritaties krijgt. Ik zelf gebruik eigenlijk niks tijdens het scheren. Ik scheer tijdens het douchen dus ik was eerst mijn haar en lichaam zodat de haartjes goed kunnen weken. Daardoor heb ik eigenlijk geen scheerschuim of olie nodig. Ik zou zeggen probeer het eens. Als je het echt niet fijn vind probeer dan eens baby olie. Dit werkt ook heel fijn + je huid word lekker zacht.
  2. Voordat je gaat scheren, scrub het ‘daar beneden’ met een washandje of met iets waarmee je het een beetje kan wassen. Zo scrub je namelijk de doden huidcellen weg (dit klinkt een beetje eng en smering maar iedereen heeft dit). Dat zou ook nog kunnen helpen. Ga trouwens niet heel hard zitten scrubben want dit zorgt natuurlijk ook voor irritatie, maar gewoon goed wassen met water (niet met zeep hè).
  3. Als je scheert tijdens het douchen, draai dan aan het einde van je douche beurt wanneer je klaar bent met scheren de warmte knop naar koud en spoel het ‘daar beneden’. Op die manier sluiten de poriën zich en heb je misschien minder last van irritaties. Zorg er wel voor dat je de douchekop niet ijskoud zet maar gewoon een beetje verkoelend koud. 
  4. Doe na het scheren geen strakke onderbroeken of strings aan. Als je dat wel doet dan kan het ‘daar beneden’ helemaal niet meer ademen en dat is natuurlijk niet goed.
    Ik zelf doe na het scheren altijd een pyjama broekje aan en gewoon geen onderbroek zodat het kan luchten. Het zal misschien even raar voelen zonder onderbroek, maar het helpt heel erg. 
    Je zou ook gewoon en oma onderbroek aan kunnen doen. Dat is een grote onderbroek gemaakt van 100% katoen. Katoenen onderbroeken zorgen ervoor dat het ‘daar beneden’ goed kan ademen.
  5. En tot slot: scheer niet te vaak! Dit is echt super belangrijk omdat als je rode bultjes hebt en je scheert vaak, dan ga je daar elke keer weer overheen met je scheermesjes en daardoor maak je het alleen nog maar erger.
    Het is eigenlijk ook totaal niet nodig om super vaak te scheren. Ik zelf scheer ‘daar beneden’ één keer per week. Maar je zou (als je de haren heel storend vind) ook twee keer per week kunnen scheren. Maar meer dan dat is echt niet nodig.

Dat waren ze allemaal. Ik hoop heel erg dat je hier wat aan hebt en dat je ze gaat uitproberen natuurlijk!
Succes en ik hoor het nog wel of de tips werken. Als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen. 

Groetjes soyeonx.

Reputatie 2
Badge +1

Heel erg bedankt ik zal het binnenkort uitproberen!

Ik moet nu wel eerst even wachten tot die rode bultjes wegzijn;) 

Heyhoi @Anoniempjeeee1,

wat fijn en leuk om te horen dat je mijn tips gaat uitproberen!
Wanneer je toch rode bultjes hebt is het inderdaad verstandig om te wachten tot ze weg zijn voordat je weer gaat scheren. Anders word het alleen nog maar erger.
Zoals ik al zei in mijn vorige bericht had ik eerst ook last van rode, jeukende bultjes. Ik douche om de 2 dagen, dus elke douchebeurt maak ik het ‘daar beneden’ grondig schoon en ook maakte ik de plek waar de rode bultjes zaten goed schoon. Verder scheerde ik op dat moment ook niet en probeerde ik er ook niet aan te zitten (dus ook niet krabben of iets in die richting), want dat maakt het erger. Na een tijdje ging het bij mij weg. Dat duurde ongeveer 3/4 daagjes volgens mij. Daarna kan je weer voorzichtig gaan scheren. Als je weer de rode bultjes krijgt moet je weer wachten. Dit moet je helaas keer op keer doen om uit te testen wat het beste voor jou werkt qua scheren. Dit heb ik ook zo aangepakt. Maar uiteindelijk vind je de beste oplossing en kan je lekker gaan scheren zonder irritaties :-) Heel veel succes nog!

Groetjes soyeonx.

Reputatie 2
Badge +1

Soyeonx, bij mij duurt het veel langer voordat de rode bultjes weg zijn!

 

Is dit erg? 

Dan is het bij jou blijkbaar nog steeds geïrriteerd. Heb je bijvoorbeeld strak ondergoed aan, of schuurt het op een andere manier ergens tegenaan?

Heyo,

Is het vreemd dat een jongen hier reageert idk.

Mijn ritueel is meestal onder de douche dan mesje pakken scheergel erop. Ik vind scheerschuim vreselijk irritant dus ik gebruik gewoon Gilette Sensitive gel. Dan scheer ik met de haartjes mee. Vervolgens druk ik de knop in op zijn de koudste stand en spoel ik het allemaal weg. 

Als ik uit de douche kom smeer ik er een after shave balsem op, maar je zou ook vaseline kunnen gebruiken. Dit zorgt dat de huid niet uitdroogt en dat de nieuwe kleine haartjes niet beginnen te steken. De rode bultjes komt namelijk van de kleine haartjes die scherp worden nadat je hebt geschoren. En als je er dan over wrijft of wat dan ook dan gaan ze irriteren. Met de balsem of vaseline zorg je dat het niet gaat irriteren en de balsem zorgt dat de rode bultjes verdwijnen en verlicht de jeuk onmiddelijk. 

Dit smeer ik elke avond voor dat ik ga slapen op, en elke ochtend tot dat ik geen rode bultjes meer krijg.

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 2
Badge +1

Top ik zal wat minder strakke spijkerbroeken aandoen hahah en verder ga ik dan wel die vaseline gebruiken!

 

 

Reageer