Skip to main content

Heey hallo,

 

Weten jullie nog wanneer je schaamhaar kreeg? 

Viel het je zelf op? of kwam je er door iemand ander achter? die er een opmerking van maakt bv. onder de douche? 

Schrok je? of vond je het wel best? 

Meteen gaan scheren? of laat het het staan? Op later moment gaan scheren? 

Ik heb nog geen schaamhaar gekregen 

Ik zou wel dood schrikken 

En meteen gaan scheren  

 

 


@Zelle 
Chill dat je nog niets hebt! 


Ik weet niet precies meer hoe oud ik was, ik denk groep 8 ofzo, dus een jaar of 11. Het is natuurlijk ook niet zo dat er van de een op andere dag een heel oerwoud staat daar he. Dat gaat gewoon geleidelijk. En aangezien je weet dat het komt en dat het bij de puberteit hoort, zou ik ook niet weten waarom je hiervan zou moeten schrikken. Je lichaam verandert nou eenmaal in de puberteit. Schaamhaar, borsten, okselhaar, beenhaar, etc. etc. Niks om je druk over te maken. Iedereen heeft hier mee te maken rond jullie leeftijd. 

Of je meteen gaat scheren moet je zelf weten. Je kunt bijvoorbeeld ook alleen je bikinilijn bijhouden in de zomer. Dat was wat ik tot de tweede klas ook deed en in de winter liet ik het gwn helemaal staan. Daarna ben ik het wel helemaal gaan scheren en bijhouden omdat ik dat chiller vond. Maar dat is geen verplichting hè. Dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.


Ik was 11 denk ik (piemelhaar)


Ik was 10 en het viel mezelf op het was weinig dus liet het groeien en ben toen gaan scheren en ik weet niet waarom maar ik was er heel blij mee ik voelde me heel volwassen ofzo denk ik


Ik kreeg mijn schaamhaar op mijn 8e en had heel weinig. Nu ben ik 15 en heb daar beneden een oerwoud. De laatste zin hoefde je niet te weten maar ik zeg het gwn maar


Reageer