Skip to main content

S' nachts niet zindelijk + last van autisme

• April 3, 2025
  • 7 reacties
  • 234 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo allemaal,

Ik ben…… en ik ben een meisje van 12 jaar oud en zit in de 1e klas van de middelbare school. . (Ik ben nog niet zindelijk, en kan me ook niet herinneren dat ik ooit zindelijk ben geweest s’ nachts). Ook ben ik autistisch en kan erg slecht tegen prikkels Naar school gaan is voor mij dus heel moeilijk. Daarom probeer ik sinds een paar weken mijn school werk te maken. De docenten werken niet echt mee en de school ook niet. 

Ik heb niet alleen erg veel last van autisme, maar zit ook al zo lang als ik het me kan herinneren met het probleem dat ik s’ nachts nog steeds in mijn bed plas. Ik heb in mijn verleden best veel mee gemaakt(heeft niet per sé met dit probleem te maken). Eigenlijk vanaf mijn geboorte tot mijn 8/9 de heb ik in ziekenhuizen rondgelopen voor maag, blaas en nier problemen. Ook voor mijn zindelijkheid probleem dus.

eerst had ik overdag dat het ook nog wel fout ging, maar dat is nu gelukkig zo goed als over.  Het ging in het begin van het schooljaar redelijk goed met mijn zindelijkheid, maar na de herfstvakantie is het roer omgeslagen. Ik begon me moe te voelen, bijna elke nacht plaste ik in mijn bed, naar school gaan lukte niet (nog steeds niet) en nog veel meer dingen.

Kan iemand mij tips geven hoe ik s’ nachts niet meer in mijn bed kan plassen?

Heel erg bedankt!

Vriendelijke groeten,

Mij

7 reacties

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 3, 2025

Zijn er geen luiers?

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • April 4, 2025

Ja luiers dragen 

En laat je ouders je nog wakker maken als hun naar bed gaan.

En anders naar een dokter om te laten kijken waarom je in bed plast  

Misschien maakt je blaas wel meer plas aan dan je aan kunt en ga je daar van gaat plassen

Maar ik denk dat het is omdat je veel te veel druk en blijft denken om school dat je te moe bent om wakker te worden en daarvan in bed gaat plassen 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 4, 2025

@armydreamerss Jawel, maar daar los ik het probleem niet mee op… Bedankt voor het meedenken💕

• April 4, 2025

Ik ben ook nog steeds een hardnekkige bedplasser. Ik ben niet autistisch maar kan me heel goed voorstellen dat het voor je slaap erg slecht is. De uitdagingen van alle dag en de vele prikkels die je moet verwerken kunnen de dag nog vermoeiender maken wanneer je autistisch bent denk ik. Dan is de pauze in je slaap extra belangrijk.

Iedere nacht in een nat bed wakker te worden en te moeten verschonen, voordat je dan weer slaapt ben je waarschijnlijk al snel een uur verder en heb je een heel uur slaap verloren. Ik heb zelf ook weel ziekenhuizen aan de binnenkant gezien maar niemand kon het probleem oplossen tot op heden. Ik gebruik daarom luiers om mijn bed doorg te houden. Zo heb ik een goede nacht slaap en sta ik ‘s morgens uitgerust weer op. Ik weet niet of jij dit ook doet maar het kan je nachtrust flink verbeteren.

Succes en groetjes!

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • April 4, 2025

Je moet jij daar niet voor schamen praat er anders over met jou ouders of vraag dan ook ja of jij geen luiers mag dragen en laat gerust weten hoe het is afgelopen is 

groetjes 👋 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 4, 2025

@NN15000 Hallo, bedankt voor het mee denken. Ik ga eigenlijk vanaf mijn 4e voor dit probleem naar de dokter. Ik heb jaren met een blaasontsteking gelopen en ook wat nierontstekingen. Dit is gelukkig zo goed als over, maar nog steeds lukt het s’nachts niet om droog te blijven.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 4, 2025

@Lanoniem0909 Hallo, Ik draag s’ nachts wel luiers, maar ik word er niet zindelijk van. Ik wil graag van de luiers af en echt zindelijk worden. Bedankt voor het meedenken!