Vraag

rusteloze benen

  • 16 April 2021
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyyy,

Ik ben nu 12 en heb vaak last van rusteloze benen. Vooral s avonds veel, wat het lastig maakt om in slaap te komen.

Heeft iemand nog tips? 


6 reacties

Heb je al op Google gezocht? Er zijn best veel websites met artikelen die tips bevatten.

Desalniettemin is het goed dat je een topic opent. Wellicht zijn er mensen met ervaringen op het forum die je kunnen helpen. Succes! :)

Reputatie 2
Badge +1

hii

probeer genoeg te drinken op een dag! je kan het ook aan je ouders vragen of die iets weten. of ja kan bloed laten prikken want misschien heb je een magnesium tekort. dit kun je gwn als pillen of poeder kopen. maar probeer eerst maar goed te drinken!

Reputatie 6
Badge +12

Ik had dit ook en bij mij ging het over toen ik iets kneusde daar maar dat is geen goed idee om te doen expres kneuzen

Reputatie 7
Badge +19

Misschien RLS (restless leg syndrome) of terwijl het rusteloze benen syndroom? Ik heb hier ook veel last van, niet alleen savonds maar ook echt overdag. Veel mensen vinden het echt irritant als iemand daar last van heeft. 

Wat volgens veel mensen blijkt te helpen is: genoeg bewegen, geen cafeïne, stoppen met roken als je dat doet, verminder alcoholgebruik als je dat doet, douchen voordat je gaat slapen en stretchoefeningen voor het slapen gaan.  Als je er erg last van hebt zou je misschien ook even langs de huisarts kunnen gaan.

Badge

Ik had dit eerst ook toen ik wat jonger was ik denk 8 ofzo ik was daar voor naar de huisarts gegaan en kreeg ik pilletjes mee nu ben ik er vanaf dus ga naar de huisarts!

Hey allemaal,

Heb wat gegoogled  (of hoe je dat dan ook schrijft; )

Wat bij mij goed werkt is even een korte massage voor het slapen.

Misschien kunnen anderen hier deze tip ook wel gebruiken!

 

Groeten!

Reageer