Vraag

Roken proberen

  • 6 September 2022
  • 9 reacties
  • 275 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hi allemaal,

 

Ik ben 15 jaar en ben sinds een tijdje benieuwd hoe het is om een sigaret te roken. Ik heb dit nog nooit geprobeerd maar een paar mensen waarmee ik om ging roken nu ook en een vriend van mij wilt het ook een keer proberen. Mijn oma rookt ook, dus altijd als ik bij haar ben rook ik vaak mee. Maar ik wil het zelf een keer proberen. Kan dit kwaad? Is 1 sigaret erg? Is het het überhaupt wel waard?

 


9 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Doe maar niet. Je kan er namelijk verslaafd aan raken en sigaretten en tabak bevatten veel kankerverwekkende stoffen (staat ook op het pakje). Van de mensen die roken die ik ken hoor ik dat het wel reuae mee valt met hoe lekker het is dus ik denk niet dat het de moeite waard is. Er gaan ook veel mensen per jaar dood aan longkanker wegens het roken. 

Reputatie 5
Badge +4

Is jouw eigen keuze , één sigaret kan geen kwaad maar het gevaar is dat je die eerste leuk/lekker zal vinden en dan blijft het niet bij eentje . Het is natuurlijk wel verleidelijk als je vrienden het ook doen . Doe het vooral alleen als je zélf wil en niet “om erbij te horen” . Ik rook ook sinds een jaartje en het enige probleem voor mij is dat het zo duur is , denk daar ook aan als je ermee wil beginnen .

Reputatie 1
Badge

Niet doen na eentje maar ben je al verslaafd want er zit een heel verslavend stofje in 

 

Niet doen dus 

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou het niet doen. Het is slecht voor je longen. Heel slecht. Ik heb vorige jaar een les gehad over sigaretten, drugs en alcohol. Roken is slecht voor jouw hersens. Veel mensen denken één keer doet niks kwaads, maar dat is niet waar. We hebben een experiment gedaan met een robot. We deden een wit paper in de longen van de robot gedaan. En toen de robot laten roken. Daarna hadden we de papier eruit gehaald. Het is helemaal BRUIN geworden. Na één keer !!!!

Reputatie 6
Badge +5

1 sigaretje gaat niet je hele lichaam verpesten. Maak er alleen geen gewoonte van alsjeblieft. Tot je 25e ontwikkelt je brein nog. Ik weet niet zeker of roken invloed heeft op deze ontwikkeling, maar het kan maar zo! Doe het anders een keertje samen met vrienden, maar niet te vaak. Dat gaat ten koste van je longen en die heb je nog je hele leven nodig!

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben er nu beter over aan het nadenken en ook meer mezelf aan het inlezen van gevolgen enzovoorts. Maar het kan toch zo zijn dat niet iedereen het lekker vindt? Dus dat ik het misschien vies vindt?

Reputatie 5
Badge +4

Al geprobeerd intussen ?

Reputatie 1
Badge +1

Ik zou het niet doen, als je dan verslaafd geraakt kan je niet zonder en bovendien kost het veel

Reputatie 3
Badge +3

Hi allemaal,

 

Ik ben 15 jaar en ben sinds een tijdje benieuwd hoe het is om een sigaret te roken. Ik heb dit nog nooit geprobeerd maar een paar mensen waarmee ik om ging roken nu ook en een vriend van mij wilt het ook een keer proberen. Mijn oma rookt ook, dus altijd als ik bij haar ben rook ik vaak mee. Maar ik wil het zelf een keer proberen. Kan dit kwaad? Is 1 sigaret erg? Is het het überhaupt wel waard?

 

Doe. 
Het.
Alsjeblieft.
Niet.

en je zal vast denken dat 1 sig geen kwaad kan, maar je kan oprecht na 1 al verslaafd raken. je zult het niet merken in het begin maar latere keren zul je als het je word aangeboden aannemen todat je het uiteindelijk enorm fijn vind en dus verslaafd eraan raakt. dit gaat heel snel en meestal merk je er heel weinig van tot het te laat is

Reageer