Vraag

roken proberen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo ik ben nieuw hier. 
 

Ik zou graag een keer willen proberen te roken 1x maar en nooit meer om te kijken hoe dat is. Maar hoe kom ik aan sigaretten? De rest van die sigaretten ga ik gewoon weggeven aan iemand die rookt. 
 

Ik ben trouwens onder de 18


16 reacties

Heyy hoe oud ben je als ik vragen mag?

Badge

Hi

Alsjeblieft doe het NIET!!

Voor je het weet ben je verslaafd en geef je megaveel geld uit aan sigaretten en zijn je longen beschadigd. 

Ik hoop dat je het niet gaat doen.

Joejoe

Niet doen… voorkomen is beter dan genezen zeggen ze altijd.

Heyo,

Roken is inderdaad niet goed. Maar ja als je het graag is wilt proberen dan kan dat. Je zou het kunnen proberen te kopen bij een tankstation,  of supermarkt. Alleen kun je het probeem krijgen dat ze vragen om je id. Dus het best kan je vragen om een sigaretje bij een van je rokende vrienden. (Als je die hebt). Of je vraagt aan iemand of diegene sigaretten voor je wilt kopen omdat je het graag wilt proberen.

Als je het doet begin dan wel met een lichte vorm. Dit is meestal een blauw of lichtblauw pakje. Als je meteen begint met Marlboro rood dan ga je dat zeker voelen, en kun je je misselijk en/of duizelig voelen, of kortademig.  

Qua verslaafd worden. Ik heb een lange tijd gerookt. En rook nu nog eens in de zoveel tijd. Maar zal mezelf absoluut niet verslaafd willen noemen. Ik deed met een pakje van 20 stuks een maand soms wel 1,5 maand mee. En ik had ook geen last van oh ff sigaretje doen, want ik heb daar zo zin in. Me vriend heeft dat ook niet. Dus het is echt hoe jezelf bent, en hoe je er mee omgaat. 

Ik zie het een beetje als drank, je gaat niet elke dag een glas drank drinken, en al zou je dat wel doen, dan drink je het rustig, want als je te snel drinkt dan voel je het. Het zelfde is met roken. Rook je te snel dan wordt je misselijk, of duizelig.  

Nou ja mijn tip aan jou is om het te vragen aan een van de mensen die al roken. Dat je het graag is wilt proberen om te kijken hoe het is. Zij kunnen je er dan 1 geven, en je uitleggen hoe je rookt.

Want je kan de rook op verschillende manieren innemen. Je kan het in je mond houden, dit doe je meestal bij een sigaar. Of zoals ik het doe. Ik neem een hijsje adem dan in wacht even en adem uit. Toen ik net begon nam ik een hijsje en slikte ik het door haha. Gadverdamme. Dan wordt je pas misselijk. Uiteindelijk heb ik gevraagd aan me vriend hoe je het inademt en of hij nooit misselijk werd. Hij vertelde dus hoe hij het deed en dat je het rustig moet roken. Vooral in het begin. 

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 5
Badge +5

NIET DOEN!!!!

Zou het niet doen. Het is verslavend.en je komt er bijna niet vanaf. 

Dus ik raad het af. Ik ken genoeg mensen die verslaafd zijn en die net als jij het wouden proberen.

Maar moet je zelf kiezen. 

Groetjes.

Gebruikerc 

Hi ik rook nu al een tijdje  en kost veel geld maar feestjes roker zijn is alleen maar gezellig. Je kan liften of naar hele goedkope skeere vieze souvenir winkeltjes gaan daar krijg je het meestal wel mee. Of aan een roker een peuk vragen.

succes en word niet zoals ik joe

Reputatie 1
Badge +1

Ik woon in de Bijlmer heb genoeg vrienden gezien waarbij het fout is gegaan jeugdgevangenis uiteindelijk voor drugs op zak. Niet aan beginnen

Nou ja dan is drugs ook wat anders dan een sigaretje hè. 

 

Het is niet zo dat je rookt dat je later in de jeugdgevangenis,  of überhaupt in een gevangenis terecht komt. Het roken van een sigaret is minder gevaarlijk (op korte termijn) dan het drinken van alcohol.  

Ik blijf er persoonlijk zelf bij dat het verslaafd zijn wel mee valt, maar het gewoon ligt aan je zelf. Ik snap de bovenstaande reacties wel hoor, maar 1 hijsje maakt je niet verslaafd hoor.

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 1
Badge +1

Nee maar het begint meestal meet 1 sigaret dan met stiekem een biertje stelen enz.

Dus wat jij zegt is dat mensen die proberen te roken daarna gaan stelen? Om vervolgens in de gevangenis te belanden.

Misschien dat het zo werk in de Bijlmer, maar in het rest van het land kom jij niet in aanmerking met drugs, stelen, of die gevangenis naar het proberen van 1 hijsje hoor.

Spookyzx. 

Reputatie 1
Badge +1

Nee dat is niet wat ik zeg maar als je het te jong doet en dus nog niet goed weet wat vrijheid is etc dan kan het wel gebeuren

Reputatie 1
Badge +1

Maar 1 keer kan niet zoveel gebeuren

Badge

ik heb het ook een keer gedaan en vond het best tegenvallen. ik zou het risico dus ook niet nemen om het te doen en mogelijk verslaafd te raken.

Hey! Mijn vader rookte zelf vanaf zijn 15e ofzo denk ik en hij is nu eindelijk al volgensmij 2 jaar gestopt? Maar hoe dan ook, zijn longen zijn helemaal zwart. En mijn vader had een Laser behandeling gehad ofzo bij de huisarts en daardoor kreeg die minder de drang om te roken. Af en toe heeft hij het nogsteeds wel maar houd zich in gelukkig! Dus als je er aan gaat beginnen en je wil er gelijk van af kun je een laser behandeling doen! Geen idee hoe duur het is maarja! Ookal raad ik het aan om gewoon niet te doen. En sommige meiden vinden het afknappers dus idk of je dat wel wil 😏😂

Reageer