Vraag

Roken als 12-jarige

  • 11 August 2020
  • 12 reacties
  • 440 Bekeken

Badge

Hallo ik ben een jongen 12 en wil graag een keer roken proberen maar weet niet  of het wel zo slim is ik doe het maar één keer

*( tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm regel 9 )


12 reacties

Heyy

Iedere persoon die rookt zegt dat. Ik doe het maar 1x. En dan word het, ik rook me pakje op, anders is het zonde. En dan is het te laat. 

Het is niet slim, dat is het enige wat ik je kan zeggen. Begin er niet aan. Het kost enorm veel geld. In feite betaal je geld om ziek te worden. 

Groetjs

Moet je niet doen 1x is al genoeg zoals @Kaas123 ook zei en het kan ook tot erg veel problemen leiden zoals “Longkanker”.  Mijn ouders hebben zelf ook veel gerookt maar zijn er mee gestopt maar heeft hun wel lang geduurd waar onder gefaalde pogingen, Daar in tegen het blijft jou keuzen maar ik zou het niet doen.

Precies wat Kaas zegt. Doe het nou gewoon niet. Als je er eenmaal aan begint is het heel moeilijk om te stoppen. Als je niet begint, kom je ook niet in de verleiding om meer te gaan roken.

 

In sigaretten zit nicotine en dat is een stofje die er voor zorgt dat je verslaaft raakt. Dus al doe je maar 1 sigaret kun je al gelijk verslaafd zijn. Dus doe het maar niet.

 

gr. mij

Nee die ene keer kan ervoor zorgen dat je verlslaafd word. Dus wil je nog een gezond leven raad ik het je sterk af

Reputatie 3
Badge +4

ik vindt roken zonde van je geld en het stinkt ook nog, mijn advies niet aan beginnen

Reputatie 7
Badge +5

In sigaretten zit een stofje dan je aanzet om vaker te gaan roken voor je het weet ben je verslaafd en kom je er niet meer vanaf en het is ook nog eens heel duur. DUS NIET DOEN

Badge

Echt niet doen! Ookal doen misschien wat vrienden het zelf, echt niet doen!! Het is zo ontzettend slecht voor je! En het is al helemaal niet stoer.... Mensen gaan je dan eerder zien als 'die jongen die rookt om stoer te proberen doen'! Dat wil je ook niet! Jouw ouders zijn ook met een reden gestopt, namelijk longkanker... Klinkt misschien grof maar zo is het wel

Gewoon niet doen!!! Het is hartstikke slecht voor je en als je nog te jong bent dan kan het je hersenen heel erg aantasten. En ik vraag me af hoe je Überhaupt aan sigaretten komt als je 12 bent

Reputatie 7
Badge +5

Anoboy4 ik hoop dat bent overgehaald om niet te gaan roken

Badge

 -onnodige quote verwijderd-

hey 

ik ben 13 jaar en rookte. Ik zei ook dat ik t maar 1x ging doen en uiteindelijk rookte ik toch wel vaker. Ik ben nu wel een tijdje gestopt maar t is best moeilijk voor mij. Dus ik zeg “doe het niet”

 

Hallo ik ben een jongen 12 en wil graag een keer roken proberen maar weet niet  of het wel zo slim is ik doe het maar één keer

*( tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm regel 9 

als je het graag keer wilt proberen vraag dan gwn iemand op je school ofzo en ga niet zelf een pakje halen. Maar je moet gwn doen wat jij denkt wat goed is

 

Reageer