Vraag

rode vlekken

  • 4 June 2020
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb al een paar weken rode vlekken aan de binnenkant van mijn liezen ter hoogte van mijn balzak. Dit jeukt heel erg. Weet iemand wat dit is? De vlekken worden alleen maar groter.


4 reacties

Hey @Tjek . Misschien kan je beter hier mee even naar je huis arts gaan als je er dus veel last van hebt. En ze groter worden.  Die weet vast wel wat het is en wat je er tegen kunt doen.

Het kan misschien een kleine infectie zijn ofzo.

Hopelijk helpt dit. 

Groetjes gebruiker c 

Hi Tjek,

 

mijn  twin en ik hebben dat ook wel eens. Afgelopen week nog. Alleen weet ik natuurlijk niet of het een zelfde oorzaak heeft als bij jou.

Wij hebben het (vooral) als we een heel eind zijn wezen fietsen (op onze racefiets of mountainbike).

Het is niet dat onze kleding dan langs onze piemel/balzak schuurt, want we dragen op de fiets eigenlijk altijd wielrenbroekjes zonder onderbroek, maar we denken dat het komt doordat we het dan warm krijgen in ons kruis en we dan ook wel bezweet zijn. Ik bedoel, alles gaat bij elke beweging van de trappers wel allemaal een beetje op en neer en langs elkaar.

Als we ons thuis dan uitkleden en douchen, dan ziet het soms ook wel een beetje rood, maar voor een deel komt dat, denken we, omdat we er tijdens het fietsen al eens een beetje kriebel hebben en dan ff met onze handen in ons wielrenbroekje gaan en er met onze vingers een beetje aan kriebelen.

Ik denk dus dat de kriebel er eerst is en doordat we dan aan onze piemel gaan krabbelen dat het dan een beetje rood wordt. Volgens mij is het (bij ons iig) niet besmettelijk, want we krijgen het gewoon al tijdens het fietsen bijvoorbeeld, als we onze wielrenbroekjes nog gewoon aan hebben. Onze balzak jeukt dan vaak ook wel een beetje, net als onze liezen.

 

Wat wij meestal doen is dan, dat we na het fietsen ons uitkleden en gaan douchen. Vaak gaat het daardoor niet gelijk weg, maar het helpt bij ons wel als we dan een tijdje bloot blijven, zodat het goed kan drogen en het  beste is om er dan, ook al kriebelt het nog wel af en toe, zoveel mogelijk af te blijven.

 

Soms doen we er wel eens talkpoeder erop. Zo op onze piemel/balzak/lies.

Van die babytalkpoeder, dat verzacht het wel. We slapen allebei altijd bloot en vaak is het na een nachtje slapen ook wel weer weg of iig sterk verminderd. Als we nog niet gelijk naar bed gaan na de douche, dan doen we soms alleen een (wijd) sportbroekje of joggingbroek aan, zonder onderbroek. Dan kan alles een beetje vrij hangen.

Als het echt niet over gaat of erger wordt dan zou ik het advies van @Gebruiker c opvolgen en naar de huisarts gaan. Die heeft er voor geleerd.

Het is misschien voor sommige jongens een raar idee om iemand anders zomaar naar je piemel te laten kijken, maar de dokter doet alleen zijn werk en gaat er meestal ook niet echt aan zitten. Vaak is het al genoeg als ie ff kan kijken en dan kun je gewoon zelf je piemel een beetje opzij doen en hoeft hij/zij er helemaal niet aan te komen.

 

Btw, krab jij ook wel aan die plekjes en voelt het een beetje vochtig of is het altijd helemaal droog? Jeukt het ook bij je ballen of alleen op die rode plekken in je lies?

 

Ik lees het wel.

 

Groetjes,

M&M's

Hey @M en Ms 

 

Ik doe zelf ook mountainbiken. Het is daar fan ook vaak nat/vochtig.

Hi Tjek,

 

oh cool mountainbiken, wel lekker door blijven mountainbiken hè, tenzij het er nu steeds erger door wordt. Dan kun je beter ff stoppen en kijken of het dan wel beter wordt. Ik zou het even in de gaten houden.

 

Gaat het ondertussen al beter met de jeuk en rode vlekken?

 

Groetjes,

M&M's

Reageer