Vraag

Rode bultjes na het scheren (meisje)

  • 30 March 2022
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoi!! Ik heb me laatst geschoren rond mijn vulva alleen nu heb ik daar erg veel jeuk en ook zitten er rode bultjes. Help!! Wat kan ik hiertegen doen? En hoe voorkom ik de jeuk en rode bultjes de volgende keer bij het scheren??

 


2 reacties

Er zijn meerdere dingen die dit kunnen veroorzaken.

Zorg in ieder geval dat je een scherp mesje gebruikt en met de groeirichting mee scheert. Als je ertegenin gaat heb je meestal een wat gladder resultaat, maar het resulteert ook vaak in irritatie. Laat het mesje het werk doen, ga niet hard drukken etc. Verder is het verstandig om je mesje regelmatig schoon te spoelen zodat hij niet verstopt raakt door de haartjes. Hierdoor scheert hij namelijk ook niet goed meer.

Scheer ook nooit op een droge huid. Gebruik altijd iets van scheerschuim of - gel. Verder kan het ook nog helpen om het daarna koud af te spoelen. Dit zorgt er namelijk voor dat de poriën dichtgaan.

Scheer je met crème ?  Damesmesje met scheergel is het fijnst vind ik . Niet tegen de haartjes in gaan dat voel je. Goed schoonmaken voor de tijd. En wat altijd goed werkt, klinkt misschien een beetje raar maar uierzalf is heel huidvriendelijk. Meteen na het scheren er op doen.

Sanny xxxc

Reageer