Beantwoord

Ribbenkast...

  • 6 November 2018
  • 6 reacties
  • 239 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik kwam er dus vandaag in de badkamer achter dat er een deel van mijn ribbenkast te zien is als ik sta. Het gaat om het deel net onder m'n borsten. Ik ben best dun en ik eet veel en gezond (en ik kom niets aan om één of andere reden). Mijn vraag is of iemand dit ook heeft of weet of dit normaal is?

x Alpha
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 November 2018, 17:31

Bekijk origineel

6 reacties

hey, ik ben dan een jongen maar bij mij kan je ook zeer duidelijk mijn ribbenkast zien, ook al zegt de Ha dat alles gewoon goed bij mij is(geen ondergewicht of dergelijks), ik heb het maar proberen te accepteren.
daarnaast eet ik ook best veel en dan veel voedzaam en gezond eten maar kom ook totaal niks aan, maar als jij echt denkt dat er iets is dan zou ik even naar de dokter gaan
Het lijkt mij niet al te vreemd om je ribben te kunnen onderscheiden als je een lager BMI hebt.
Er zit simpelweg minder weefsel tussen de huid en de botten, wat niet per se verkeerd is, waardoor je het sneller zult zien.
Misschien post ik nu dubbel, maar m'n wifi viel weg, dus vgm is het niet gepost...

Hoi,

Het is niet heel erg vreemd om je ribbenkast te zien of te kunnen voelen. Vooral als je ligt is dat best normaal.

Als jouw BMI gezond is, zou ik mij geen zorgen maken. Als jouw BMI te laag is, is het sowieso handig om aan te komen. Hiervoor kun je een diëtiste raadplegen als het je niet lukt.

Gr. Pin
Zelfde👍🏻

Ik heb ondergewicht maar eet heel veel en gezond... (ik heb ene tijd geprobeerd aantekomen... Tevergeefs...)

Ik zie dit niet als probleem mijn ha zij jij bent altijd zo geweest dat is nou eenmaal je bouw. Niks om je zorgen over te maaken. (als mijn ha op vaka is dan kan die andere ha nogal geschokt overkomen en vraagen stellen of ik geen anorexia heb.... Vet ierietand als je der ook mee word gepest...)

Je hoeft je geen zorgen te maaken (ik heb dit altijd gehad dus nooit echt als on geween gezien😅)

Blij om te hooren dat er mensje in 't zelfde schuitje zitten (ookal is 't kak soms) ❤️❤️❤️
Zelfde👍🏻

Ik heb ondergewicht maar eet heel veel en gezond... (ik heb ene tijd geprobeerd aantekomen... Tevergeefs...)

Ik zie dit niet als probleem mijn ha zij jij bent altijd zo geweest dat is nou eenmaal je bouw. Niks om je zorgen over te maaken. (als mijn ha op vaka is dan kan die andere ha nogal geschokt overkomen en vraagen stellen of ik geen anorexia heb.... Vet ierietand als je der ook mee word gepest...)

Je hoeft je geen zorgen te maaken (ik heb dit altijd gehad dus nooit echt als on geween gezien😅)

Blij om te hooren dat er mensje in 't zelfde schuitje zitten (ookal is 't kak soms) ❤️❤️❤️


Wow, ik dacht serieus dat ik de enige was, die op school altijd dun word genoemd;) Vind het persoonlijk nogal raar dat tegen slankere mensen vaak recht in hun gezicht word gezegt: “je bent echt te dun” of “heb je anorexia?” Of “ik zie je ribben, dat is toch niet gezond?” Maar tegen iets vollere mensen wordt veel minder vaak iets recht in hun gezicht gezegt. Alsof het leuk is om te horen dat ik te dun ben! Dat weet ik zelf inmiddels ook wel!
Ja.. Een keer liep ik naar gym kinderen fietsen voor bij en zecht de ene tegen de ander.... Ik zij toch dat zij anorexia heeft.... Alsof ik het bevestigde....

Of jongens uit de 4e (ik zat toen in de 2e) die roepen hoe plat je bent... In de gangen...

Of kinderen in je klas zeggen recht voor de leeraar over jou.... Zij heeft zulke kleine bostene zij draagt geen eens ene bh... Zecht de ander (die haar verkeerd verstond) ja echt je als je zulke kleine hebt heb je geen bh nodig (alsof ik er wel een droeg)

Dus goed kan ik het niet doen.....

Het is wel jammer ja....
Stevige mensen worden er vast ook me getreiterd maar elke manier van body shaming is gewoon fout.... Ik kan mij daar echt boos over maaken.

Wel fijn dat we niet de enige zijn👍🏻❤️

Reageer