Skip to main content

Hoi,

 

Ik weet niet of jullie weten wat Reiki is, maar het is een soort van gave? Nou ja, niet echt, want iedereen kan het leren. Meestal gebruik je je handen, en stroomt er energie door. Zo kun je mensen bijvoorbeeld kalmeren, of pijn wegnemen. Ook kun je het van een afstandje doen, als de persoon helemaal aan de andere kant van de kamer staat bijvoorbeeld. Mijn moeder kan het ook, maar ze heeft niet geleerd om het anderen te leren, helaas. Ze heeft het een paar keer gedaan bij me, en ik vind het een fijn gevoel hebben. En het kalmeert me ook.

In ieder geval, ik wil het dus heel graag leren. Ik vroeg een paar dagen geleden aan mijn vriendin of ze me wou knijpen, en dat deed ze dus ook. Hard. Ik legde mijn hand op de plek waar het zeer deed, en dacht alleen aan 1 ding: Ik wil mezelf Reiki geven. Ik voelde mijn hand heel warm worden, en de plek waar het pijn deed ook. En toen ging de pijn heel langzaam weg. Ik deed mijn hand weer weg, en vertelde mijn vriendin dat het gelukt was. We waren allebei heel trots. Maar toen kwam de pijn ineens weer terug, haha. Waarschijnlijk had ik mijn hand er niet lang genoeg op gehouden.

Gisteren probeerde ik het weer, en ging de pijn binnen ongeveer 10 seconden weg, ongelofelijk! En de pijn kwam ook niet meer terug. 

Alleen is de vraag: Is dit echt door Reiki, of gewoon omdat pijn altijd weer weg gaat? Ik weet het niet. Ik denk ook niet dat ik een natural healer ben, want ik ben een heel normaal meisje. Ik probeer in ieder geval zo pessimistisch mogelijk te denken, anders valt het waarschijnlijk heel erg tegen als het niet zo is.

Als ik inderdaad Reiki kan, kan ik het in ieder geval bij mezelf, maar dan moet ik ook nog leren om het bij anderen te doen, en van een afstand. En ik denk wel dat ik daar een inwijding voor nodig heb…

 

Wat denken jullie…?

Groetjes E :)

Geen reactie

Reageer