reacties op mijn lichaam gaan te ver

  • 18 May 2022
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Reputatie 4

Hallo,

Ik krijg ongelooflijk veel reacties op mijn lichaam en hoeveel ik eet. Meestal door mijn familie, maar ook door kinderen uit m'n klas. Ik ben het met andere eens dat ik veel eet, maar de manier hoe ze het zeggen is echt niet oké.

 

“Ben je al weer aan het vreten?” “Je ziet er echt dik uit.” “Zijn dat nou vet rollen?” en nog meer kut reacties.

 

Deze dingen maken mij ongelooflijk onzeker waardoor ik nu heel weinig eet, want als ik dat wel doe krijg ik dezelfde shit naar me hoofd gegooid. Ik heb al heel vaak geprobeerd om met ze te praten maar niemand luistert naar mij. Dus nu zit ik hier, alleen maar avondeten eten en voor de rest niks. Niet ontbijten, niet op school geen lunch en geen snacks. Alleen avondeten. Ik heb niet eens honger, ik wil alleen maar overgeven als ik ga eten omdat ik alleen maar denk aan de dingen die ze hebben gezegd.

 

Ik heb geen idee hoe ik hier vanaf kom (“denk niet aan die dingen” gaat niet helpen). Als jullie tips/advies hebben zou ik het graag willen horen.

 

Groetjes, Mimi


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Zou je er met een leraar over kunnen praten? Die hoort wat aan je klasgenoten te kunnen doen. Het lijkt er op dat je in een eetstoornis terecht komt, het is niet oké dat ook jouw familie er geen zorgen om heeft. Je kan overdag met de kindertelefoon bellen en chatten, en misschien kan een docent je helpen met de situatie in je klas en thuis. Het klinkt nogal veel als emotionele mishandeling -en pestgedrag. Blijf verder alsjeblieft wel eten, drink vooral genoeg (water), dat ben je zelfs nog harder nodig dan eten. Ik denk dat je serieuze problemen met niet eten nog wel kan voorkomen als je blijft eten en drinken.

Reageer