Vraag

Rare soort uitslag.

  • 15 August 2023
  • 29 reacties
  • 536 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hoi iedereen! Ik heb even een vraagje, want ik heb een soort wat dikkere bulten/jes op mijn buik, borst, rug en in mijn oksels, het is niet extreem opvallend, maar ik heb het ook heel heet de hele tijd, het doet geen pijn, en het jeukt ook niet, maar ik kan me niet eens op een normale manier aankleden, zo warm heb ik het, ik zit dan nu ook voor de ventilator met mijn pyjama broekje en een hemd.

Weten jullie wat dit is? En wat ik moet doen?

-OnlyMe


29 reacties

Hey @OnlyMe ,

Vervelend.

Is dit t misschien? https://www.moetiknaardedokter.nl/klacht/hitte-uitslag/

 

Ik weet niet of je nu in Nederland bent,  maar het is maar 22 graden. Al het voelt veel warmer vind ik😉

Ik weet niet of je dan al hitte uitslag kan krijgen. 

 

Misschien kan je naar een huisarts of EHBO post?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe,

 

ik weet het niet. Ik dacht misschien komt het door de warmte, maar dan heb je alleen in het begin nog geen jeuk en later wel, dus geen idee of het zoiets is.

https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/warmte-uitslag/

https://www.benu.nl/gezondheid/klachten/allergie-en-jeuk/wamte-uitslag

 

Heb je ook koorts of heb je het alleen warm?

 

Ik zou de huisarts even bellen. Misschien herkent die het wel gelijk en kan ie er iets aan doen, want jeuk en warm hebben is niet echt fijn.

 

Alvast beterschap 🙂

Ik hoop dat het snel overgaat.

 

Heeft je moeder een ander wasmiddel of zo misschien? Dat er iets in zit waar je niet tegen kan…

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +12

@Jesse_6567 En @MickeyMouse Dank voor jullie antwoorden, ik heb geen jeuk of pijn, ik ben gewoon in Nederland, en de hele dag zweet ik me al te pletter, ik heb geen koorts en de bultjes zijn nu minder, omdat ik aan mijn bureau zit te lezen, en de ventilator staat aan, maar zo gauw ik weer 1 keer de trap afloop, dan is het al weer te warm. Ik hoop ook dat het snel over gaat, en het ligt niet aan shampoo ofzo, want deze gebruik ik echt al maanden. Ik ga het even aan kijken, en als het lang aanhoud ga ik naar de huisarts.

-OnlyMe

Ok @OnlyMe , hopelijk is het snel over!

 

Laat maar weten 🙂

Hoe gaat het vandaag, @OnlyMe ?

Reputatie 7
Badge +12

@Jesse_6567 sorry voor het late antwoord! Ik heb minder rode bultjes, maar nog steeds wel, ook zweet ik me vaak nog kapot, maar dan kan ook komen door het (plakkerige) weer en de puberteit. Ik heb de huisarts niet meer gebeld, maar ik hou het nog wel in de gaten. Nogmaals Sorry Sorry Sorry voor het late antwoord.

-OnlyMe

Nee joh @OnlyMe , geen probleem😉

Fijn dat het beter gaat, hopelijk is het snel helemaal over.

Anders idd de huisarts bellen.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo allemaal!

Ik heb even een update over de uitslag:

Het bleef nog steeds een beetje, maar er was niks verder, maar de laatste weken is het rampzalig geworden, ik kreeg jeuk en het leek op muggen bulten, maar er was geen mug, daardoor heb ik wel een paar keer op de bank geslapen. (Ja, rampzalig was het.) het begon gister echt extreem te worden: op mijn armen, benen, borst, rug, op mijn hoofd, in mijn nek, het trok soms wel tijdelijk weg en overdag was het er niet, we (ik en mijn vader) hebben het opgezocht en het is dus Huisstofmijt.

In principe is dat geen probleem, mijt zit overal, maar ik heb er dus een allergie voor ontwikkeld de afgelopen tijd door met name deze redenen:

Hooikoorts

Verkouden (net zoals nu)

Ziek

Stoffige kamer

Hoge luchtvochtigheid in mijn kamer

En ook doordat ik als ik ongesteld ben vaak ook echt zieker word of snel dat soort dingen op pik heb ik dus nu daar een allergie voor ontwikkeld.

Het is heel vervelend en we hebben mijn bed knuffels alles afgezogen en veel op 60 graden in de was gegooid (dan gaan die huisstofmijten dood) en ik slaap dan nu op/in een strechter met slaapzak. Het is dus al heel vervelend allemaal met die immense rotjeuk overal en daar bovenop word ik ook nog door mijn zus P afgesnauwd omdat ze 2x met mij in mijn bed een film heeft gekeken (ik heb een monitor bij mijn computer en die kan ik naar mijn bed draaien) zij is nu er dus heilig van overtuigd dat ze dat ook heeft maar:

Ze is niet verkouden.

Ze heeft nooit hooikoorts klachten gehad.

Ik denk ook niet dat ze ongesteld is, dat is moeilijk te zien bij haar want ze snauwt toch altijd.

En ze heeft geen allergie voor die huisstofmijt.

En mijt zit zo ie zo altijd al overal, maar dat hoeft dus niet perse slecht te zijn.

 

Ondertussen maar snauwen en alles boos op mij reageren, en mijn andere zus ook weer zeggen ja doe dit beter doe dat beter etc. Nou ik in tranen uitbarsten, want ik voel me al hartstikke rot en dan ook nog mij gaan afsnauwen en dan ook nog de spanning van dat mijn maandelijkse er aan komt (Altijd mijn persoonlijke hel en het is in die periode nog moeilijker om me in te blijven houden en alles maar te slikken)

Ik ben dus blij dat we achter de oorzaak zijn en dat we er wat aan kunnen doen, maar het is natuurlijk nog steeds niet leuk.

-OnlyMe

Fijn dat nu duidelijk is wat je hebt, @OnlyMe . Maar het blijft natuurlijk vervelend!

Zet in ieder geval het raam elke dag open, hopelijk helpt dat tegen de hoge luchtvochtigheid!

Je zou evt. alsnog naar de huisarts kunnen gaan, misschien kan die medicijnen voorschrijven.

Reputatie 7
Badge +12

Hai allemaal!

Het blijft maar jeuken en ik zit helemaal onder de rode  vlekken ondanks de schoonmaak en het wassen, het is super irritant en ik word er echt gestoord door dus morgen gaat mijn moeder de huisarts bellen om voor woensdag een afspraak proberen te maken. Voor een test/onderzoek en hopen dat er iets uitkomt voor allergie.

-OnlyMe

Hopelijk is er een oplossing voor!

Veel succes bij de huisarts,  en houd ons op de hoogte 😉

Reputatie 7
Badge +12

Hallo iedereen!

Ik heb op woensdag om 8:00 een afspraak bij de huisarts en in de tussentijd heb ik allergiepillen en menthol gel meegekregen (dat is verkoelend en verzachtend, en het ontsmet de huid, is ook voor insecten beten denk aan muggen bulten of eikenprocessierups.) het punt is mijn uitslag wordt alleen maar erger en het is super vervelend, want natúúrlijk heeft mijn lichaam vandaag uitgekozen om ook nog eens ongesteld te worden. Ik heb ook nog een dooie mug gevonden in mijn tisseudoos (die ik net leeg heb gemaakt) ik heb even opgezocht met mijn vader wat voor soort het is, en dat het niet een of andere rare ziekte is. Verder ga ik morgen niet naar school, want de jeuk is echt niet uit te staan en ik kan gewoon werkelijk niks.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Lieve @OnlyMe  veel sterkte ermee en ik hoop dat het snel ophoud dat lastige jeuken enzo. Beterschap ! 😘

Liefs Tover xxx

Wat vervelend! Beterschap. Ik hoop echt dat de huisarts een oplossing heeft. 

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi hoi ik ben daar dus ook allergies voor en wat je ook kan doen is zo'n ding kopen voor om je kussen en matras

 

 

Grappig feitje waarschijnlijk ben je allergies voor zijn kakkie 

Hoi @OnlyMe !

Hoe ging het bij de huisarts?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi iedereen!

Ik ben inderdaad vanochtend naar de huisarts gegaan en het schijnen dus Galbulten te zijn. Het klinkt heel vies, maar bij mij komt er niks uit en zijn het meer rode jeukerige licht opgezwollen vlekken dan echt bulten. De huisarts heeft een pil en een zalf voorgeschreven, maar het is vooral afwachten tot het weg trekt. Als het over 1 week nog niet weg is dan gaan we nog een afspraak maken en kijken of ik doorgestuurd kan worden om de oorzaak van die galbulten te onderzoeken, wel zei de huisarts dat de oorzaak meestal met een virus of eten te maken heeft, het eten is het niet, want dat zou samen gaan met maag en darm klachten en dat heb ik niet, het zou dus weleens terug kunnen komen, maar we hebben dus geen oorzaak voor deze galbulten.

Dus nu hopen dat de jeuk wat meer weg trekt en dat ik snel mijn motivatie voor dingen weer terug krijg.

-OnlyMe

Hoi @OnlyMe !

Hoe gaat het nu?

Reputatie 7
Badge +12

Lief dat je het vraagt @Jesse_6567 ! Het gaat wel beter, nog steeds vaak jeuk, maar ik slik nu elke ochtend en avond hooikoorts pillen en dat helpt heel goed! En als het jeukt smeer ik me in met de zalf. Dus stukken beter, maar nog steeds niet op zijn best.

-OnlyMe

Hoi @OnlyMe ,

Fijn dat het al wel wat beter gaat! Hopelijk ben je er snel helemaal vanaf!

 

Reputatie 7
Badge +7

Arme jij @OnlyMe 

Ik wou ook zeggen dat er pillen voor bestaan maar dat is al gezegd. Dus sorry dat ik je niet kan helpen.

Ik leef met je mee

Groetjes mij, @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @OnlyMe

Fijn dat je nu weet wat die bultjes precies zijn en dat het al iets beter gaat. Hopelijk duurt het niet lang meer totdat de rode vlekken en de jeuk over zijn. 

Beterschap! :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo allemaal!

De medicatie werkt heel erg goed, maar als ik stop met het nemen dan komen de Galbulten weer (Zo heette het, ja het klinkt heel vies) maar van mijn huisarts moest ik er mee stoppen en dan zalf gebruiken, ik heb nog geen zalf gebruikt, maar ik heb ook nog geen jeuk gehad, dus daar ben ik heel erg blij mee!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +17

Mooi dat het beter gaat inmiddels. Je gebruikt nu dus geen medicatie meer?

 

Reputatie 4
Badge +3

Hii, 

 

Wat fijn dat de medicijnen zo goed zijn werk hebben gedaan. Hopelijk verdwijnen de bulten ook met de zalf. 

 

succes 

 

xoxoxo

Reageer