Skip to main content

hoi, 

ik ben al sinds mei 2022 ongesteld, mijn menstruaties zijn normaal heel regulier. ze duren meestal 6 dagen, waarop 3 dagen nog nieuw bloed komt en de overige gewoon wat oud bloed (dat is bruin). 

maar de laatste tijd zijn mijn menstruaties echt raar. ze komen nog steeds op de goede dagen, maar er komt veel minder bloed en al op de eerste dag komt er al oud bloed. na dag 4 is het eigenlijk al ongeveer afgelopen. 

ik snap er helemaal niks van, ik heb nooit seks gehad en ik zit ook niet op hormonen of de pil of zo. weet iemand wat er aan de hand is? 

groetjes sam 

(hij/hem voornaamwoorden, bedankt!) 

Hii @Samuel-le ,

Wat naar..

Het kan te maken hebben met onderliggende  stess of iets anders waar je lichamelijk last van hebt. Dan kan het ook zijn dat je minder pijn hebt of juist heel veel.  Als het te lang aanhoudt of je je meer zorgen begint te maken kun je naar de huisarts gaan. 

Succes en liefs van mij :)


ik heb dat ook een tijdje gehad en na die tijd begon het ook heel veel pijn te doen. ook de hele tijd oud bloed. ik ben toen voor de pijn ibuprofen gaan slikken en toen ging het ook beter met het bloed. tegen het einde van de menstruatie neemt de pijn bij mij ook vaak af en stop ik ook met de ibuprofen en dan komt ook het oude bloed. 

mijn schoolarts had het aangeraden dus ik denk dat het in elk geval geen kwaad kan.

pas wel op dat je geen wondjes krijgt want ibuprofen is een bloedverdunner 


ik had al een reactie geplaats maar dit kwam mij ook opeens binnen.

een jongen heeft een andere levensstijl als een meisje. die leefstijl kan ook invloed hebben denk ik. het klinkt misschien erg onlogisch maar ik denk dat het best zou kunnen.

 waarschijnlijk ben je als transjongen ruwer dan toen je nog een echt meisje was. en de baarmoeder is de zachtheid van een vrouw gewend. maar het kan ook zijn wat @Tinkerbell zegt. dat het gewoon stress is


Reageer